Skip to main content

Yapılan araştırmalara göre emoji kullanımı bir yılda dünya genelinde yüzde 775 artış gösterdi. “Öyle ki artık dünya emoji günü olarak kutlanan bir gün bile var.”

CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer, günümüz dünyasının büyük çılgınlığı olan emojilerin, sadece günlük hayatta kullanılmadığını, artık dünyada birçok şirketin müşterileriyle olan ilişkilerinde emoji kullanımına yer verdiğini söyledi.

Duygularımızı anlatmada zorlandığımız anda imdadımıza yetişen emojilerin artık hayatımızın bir parçası haline geldiğini belirten CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer, “Emojiler insanların sevinçlerini, üzüntülerini, kızgınlıklarını, şaşkınlıklarını dile getirmede büyük kolaylık sağlıyor. Yaratılan bu samimiyet ortamı sayesinde dünyada birçok firma müşterisiyle arasındaki bağı kuvvetlendirmek için ilişkilerinde emojileri kullanmaya başladı” dedi.

“Artık ‘online’ bir hayatımız var”
Artık ‘online’ bir hayatımızın olduğunu, emojilerin de o ‘online’ hayatın bize getirdiği güzellikler olduğunu söyleyen Becer, “Günümüzün ortalama dokuz saatini bilgisayar ve telefon başında geçiriyoruz. Bu sürenin en az iki saati ise sosyal medyada geçiyor. Sosyal medyanın hayatımızın bir parçası haline geldiği bu günlerde emojiler de sahnede yerini alıyor. Yapılan araştırmalara göre emoji kullanımı bir yılda dünya genelinde yüzde 775 artış gösterdi. 2016 yılında ise her ay yüzde 20 artarak hayatımızda daha da fazla yer almaya devam ediyor. Öyle ki artık dünya emoji günü olarak kutlanan bir gün bile var.” şeklinde konuştu.

Ramazan Becer: Şirketler de online hayatın meyvelerinin tadına bakıyor
Dünyada 10 şirketten altısının sosyal medya paylaşımlarında emoji kullandığının açıklandığı araştırmayı dile getiren CRM Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer, “Bazı şirketler yenidünyayı iyi tanıyorlar ve ona ayak uydurmakta zorluk çekmiyorlar. Sosyal medyanın gücünün farkındalar, dolayısıyla emojilerin de gücünün farkındalar. Müşterileriyle aralarındaki bağı güçlendirmenin yolu bu emojilerden geçiyor, onlarda bunu en iyi şekilde değerlendiriyorlar. Hatta öyle bir duruma geldik ki markalar sosyal medyalarında belirli emojileri kullanarak hedef kitlesini bile belirleyebiliyor. ” diye açıkladı.

“Türkiye, durumun biraz gerisinde”
Öte yandan emoji kullanımının Türkiye’deki yerini değerlendiren Becer, “Bizde durum biraz farklı. Türkiye’deki şirketler sosyal medya tarzını hala tam olarak çözmüş değil. Emojilere yani eğlenceye yer vermeyi tercih etmiyorlar, daha geleneksel tarzda, kurumsal kimliklerinin dışına çıkmadan müşterisiyle resmi bir iletişim kuruyorlar. Ama markalar artık her stratejiyi öncelikle sosyal mecrayı düşünerek uygulamalı. Bunu yapan dünya markaları az çok bizlere de ilham veriyor. Zamanla Türkiye de bu duruma alışacak” dedi.