Skip to main content

HbbTV teknolojisiyle Fox ve Egemden, reklam spotlarının etkileşimini birinci ekrandan ölçtü.

Fox’ta 24 Mart- 1 Nisan tarihlerinde yayınlanan Egemden reklam spotları HbbTV (Hybrid broadcast broadband) teknolojisi kullanılarak interaktif hale getirildi. HbbTV altyapısına sahip Fox izleyicilerine, kırmızı buton yönlendirme mesajı gösterildi. Butona basan izleyiciler Yudum Egemden ürünlerinin olarak sunulduğu detay sayfaya erişerek, ürün gamı hakkında bilgi alma fırsatı yakaladılar.

Bu kampanya ile reklam veren, TV izleyicilerinin reklam spotları ile etkileşimini ilk defa birinci ekranlardan ölçme imkânı buldu ve yayınladığı üç farklı spottan hangisinin en fazla etkileşim aldığını ölçebildi. Bir hafta boyunca devam eden çalışma, kanalın prime time reklam kuşaklarında gerçekleştirildi. Toplamda 200 binin üzerinde haneye erişilen kampanyada, ortalama yüzde 1,5 seviyelerinde gerçekleşen CTR (tıklama oranı, bazı spotlarda yüzde 3’e kadar yükseldi.

Türkiye’de HbbTV özellikli 1,4 milyon TV bulunuyor

HbbTV teknolojisi için HbbTV aktivasyonu için gerekli alt yapı TV kanalının uydu sinyaline entegre ediliyor. HbbTV devredeyken tetikleme sinyalini alan uyumlu cihazlarda uygulama aktive oluyor ve entegre uydu alıcısına sahip, Türksat uydusu kullanan ve internete bağlı akıllı TV’lerde gerçekleştiriliyor.  2014 yılı ve sonrası Türkiye’de satılan yukarıdaki tanıma uyumlu çoğu marka cihazlarda HbbTV özelliği yer alıyor ve kullanılıyor. Yaygın olarak LG, Philips, Samsung, Vestel ve Arçelik Grubu (Arçelik, Beko, Grundig) akıllı TV’lerde kullanılan HbbTV, Linux ve Android tabanlı cihaz yazılımları HbbTV özelliğini destekliyor.  Türkiye’de şu an 1,4 milyon hanede HbbTV özelliği aktif akıllı TV bulunuyor.

Medya ajansı AdInteraction olan çalışmanın, projelendirme ve teknolojik çözümü Admongrel ve Nous Media  iş birliği ile gerçekleştirildi.