E-ticarette farklı bir teslimat çözümü: Bukoli

E-ticaretin en konvansiyonel kısmı, teslimat. Her şey değişti, o değişmedi. Bukoli teslimata farklı bir çözüm getiriyor ve kullanıcı, belirlediği noktadan paketini teslim alıyor. Bukoli Proje Müdürü Hakan Arıkan, projeyi anlatıyor

İŞ DÜNYASI
DigitalAge, 07.09.2015 - 14:03

Bukoli, e-ticaret alışverişlerinin teslimatında yaşanabilecek sorunlara çözüm getiren bir sistem. Konvansiyonel teslimat sistemlerinde paketin belirlenen adrese teslim edilmesi esas. Fakat bu taahhüt bazen saatlerce evde beklemeye sebep olabiliyor. Borusan Grubu’nun bir start-up’ı olan Bukoli, tam da bu sorunların çözümü için geliştirilmiş bir teslim noktası ağı. Teslimat için Bukoli seçildiğinde istenen adreslerden birine, esnaf noktaları tanımlanıyor ve kullanıcı seçimini yapıyor. Yani, kullanıcı paketi değil paket, kullanıcıyı beklemeye başlıyor.

Bukoli’de en önemli nokta, iş ortaklarının seçimi. Bukoli Proje Müdürü Hakan Arıkan bir saha ekiplerinin olduğunu ve bu ekibin sokak sokak gezerek esnaflarla görüştüğünü söylüyor. Ocak ayından bu yana 5 bin 500’den fazla noktaya girdiklerini belirten Hakan Arıkan, Haziran ayı sonu itibariyle 451 noktayla anlaştıklarını ifade ediyor.

Bukoli Proje Müdürü Hakan Arıkan

Bukoli Proje Müdürü Hakan Arıkan’a Bukoli noktası olmak için gereken kriterleri sorduğumuzda en önemli konunun esnafın yeterli yeri olup olmadığını baktıklarını aktarıyor. Diğer kriterler arasında ise esnafın internet bağlantısı, bilgisayarı veya akıllı telefonun bulunup bulunmadığına bakılıyor. Arıkan akıllı telefonu uygulama üzerinden teslimat yapılması nedeniyle talep ettiklerini sözlerine ekliyor.

Amaç, Türk mahalle kültürünü ve sıcaklığını bu işe dâhil etmek

Hakan Arıkan dünyada da benzer teslimat modellerinin olduğunu aktararak, “Dünyada bizim gibi esnaf üzerinden bunu başlatan bir örnek yok. Bizim buradaki amacımız, Türk mahalle kültürünü ve sıcaklığını bu işe dâhil etmek” vurgusunu yapıyor. Çok yakın bir zamanda işlek cadde ve meydanlarda 7/24 paket teslimatı yapabilecek akıllı makineleri devreye alacaklarını belirten Arıkan, “Bu makineyle teslim uygulamamız için Markafoni ile özel bir işbirliği gerçekleştireceğiz. Böylece hem teslimat modelimizi hem de e-ticaret ağımızı geliştirdiğimiz bir hamle yapacağız” bilgisini veriyor.

Şu an kadar 1v1y.com, Babil.com, ebebek.com, hizlial.com ve kitapyurdu.com ile çalıştıklarını dile getiren Hakan Arıkan, 50’den fazla e-ticaret firmasıyla görüştüklerini ve kimi firmayla sözleşme imzaladıkları ve entegrasyon aşamasında bulunduklarını ifade ediyor.

Arıkan, “İstanbul’da e-ticaretin yüzde 98’inin gerçekleştiği noktalardayız. 5 yıl sonra ise İstanbul’da 2 bin 500 noktada olmayı hedefliyoruz” diyor ve başladıktan 6 ay içinde bütün İstanbul’a yayılmayı planladıklarını belirtiyor. Arıkan, İstanbul dışına da yayılmak istediklerini söylüyor ve “Biz öncelikle bu işi İstanbul’da belirli bir ölçeğe getirmek istiyoruz. Ondan sonra bu modeli başka şehirlerde hızlıca kopyalayabiliriz. Ama aynı anda birden fazla işi yapmanın getirdiği konsantrasyon bozukluğu da olabilir. O yüzden biz şu an İstanbul’a odaklandık” diyerek açıklamasını sonlandırıyor.

“E-ticarette farklı bir teslimat çözümü: Bukoli” yazısı, Digital Age Eylül 2015 sayısında yer alıyor.

BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free