Skip to main content

Teknoloji yatırımlarını son beş yılda 23 milyon TL’ye çıkaran Domino’s Pizza, inovasyon yatırımlarına devam ediyor.

Domino’s Pizza, DP Eurasia Group CEO’su Aslan Saranga’nın ev sahipliğinde Maslak’taki inovasyon merkezinde gerçekleştirdiği toplantıda yeni uygulamalarını, gelecek hedeflerini ve projelerini basın mensuplarıyla paylaştı.

Saranga’nın verdiği bilgilere göre, 2017’de dünyada dijital kanallardan toplam 6,1 milyar doların üzerinde satış elde eden Domino’s’un online sipariş kanallarının trafiği aylık 3 milyonu geçerken, Domino’s Pizza Türkiye’nin indirilme sayısı ise 1 milyon 130 bin’e ulaştı.

Şimdiye dek dominos.com.tr, mobil websitesi, iOS ve Android app’ler, Tek Tıkla Sipariş ve Facebook Messenger Chatbot gibi farklı sipariş platformları geliştiren marka, kullanıcılara pizza siparişini mobil telefonundan takip etme olanağı sunuyor. Müşteri ayrıca seçimini chatbot üzerinden bildirip ödemesini daha önce tanımladığı hesabından otomatik olarak yapabiliyor.

Domino’s Pizza’nın müşteri memnuniyetini ölçmek ve artırmak üzere geliştirilen diğer projelerden Pizza Tracker, tüketiciye sipariş süreçlerini anlık olarak takip etme ve yönetme olanağı sağlarken, Customer Experience Engine ile offline ile online arasında köprü oluşturularak her bir siparişin kalitesi ayrı ayrı ölçülebiliyor. Markanın bir diğer yeni uygulaması Sıcak Takip ile siparişler, şube içinde takip edilebildiği gibi şube dışında da hem müşteri hem de Domino’s Pizza tarafından kontrol edilebilecek. Müşteriler siparişini getiren motorcunun fotoğrafını, bilgilerini görebilecek ve motorcuları puanlayabilecekler.

Cep Cini  ile gerçek zamanlı takip
Domino’s Türkiye’nin, operasyon yönetimini hızlandırmak ve iyileştirmek üzere kullanıma açtığı Cep Cini uygulaması ile bir franchise dükkanında olmasa bile, alınan sipariş sayısından gün sonundaki satışa, gelen şikayetlerden kurye ile yaşanan aksaklıklara kadar her şeyi bu uygulama ile adım adım takip edebiliyor.

Pizza butonu ile pizzan kapında
Markanın hızına hız katmak üzere yaptığı keyifli inovasyonlarından en yenisi ise Acil Pizza Butonu. Şimdilik yalnızca internet üzerinden en fazla sipariş veren müşterilere verilecek olan Acil Pizza Butonu’nu, ilerleyen dönemde dileyen tüm müşteriler Domino’s Pizza dükkânlarından satın alabilecek. Domino’s Pizza hesabı üzerinden sipariş üyeliği tanımlanarak kullanıma hazır hale getirilen buton, daha önce kullanıcı tarafından butona tanımlanan tek tık siparişini, basıldığı andan itibaren 30 dakika içinde adresine teslim ediyor.

İnovasyon Merkezi’nin açılmasıyla hız kazanan operasyon, üretim ve benzeri alanlardaki toplam teknoloji yatırımlarını son beş yılda 23 milyon TL’ye çıkaran Domino’s Pizza Türkiye, bu süreçte dijital kanallara 12 milyon TL yatırım yaptı. DP Eurasia Group CEO’su Aslan Saranga yaptığı açıklamada, “Hızlı servis pazarında güçlü rakiplerimiz var ama bizi farklı kılan şey teknolojimiz. Bugün evlere servis ciromuzun yüzde 48’ini dijital kanallardan aldığımız siparişler oluşturuyor. Ancak dijital alanda daha gerçekleştirebileceğimiz çok şey olduğunu biliyor ve bunun için durmaksızın çalışıyoruz. Amacımız, Domino’s Pizza’dan sipariş vermeyi hangi kanalı kullanıyor olursanız olun, en kolay ve en hızlı hale getirmek” diyor ve kendilerini neden pizza satan bir teknoloji firması olarak gördüklerinin altını çiziyor. Dükkanlarının yüzde 70’inin franchise’lar tarafından işletildiğine de dikkat çeken Saranga, “Türkiye’de çok geniş bir franchise ağına sahibiz, büyümeye de devam ediyoruz. Bu sistemi mükemmel şekilde işler kılabilmek, ciddi bir teknolojik altyapı gerektiriyor. Franchise sistemimizin başarısında, bugüne dek teknolojiye yaptığımız yatırımlar çok etkili bir rol oynuyor” dedi.