Skip to main content

Dijital pazarlama iletişimi sektörü çift haneli rakamlarla büyümeyi sürdürüyor.

IAB Türkiye’nin açıklamasına göre dijital reklam yatırımları 2013’te geçen yıla göre yüzde 24’lük büyümeyle 1,17 milyar TL oldu.

IAB Türkiye Dijital Reklam Harcamaları // AdEx-TR 2013 Raporu’na göre;

• Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, eposta, oyun içi reklam gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 1,169 milyon TL,

• Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan ‘Display Reklam Yatırımları‘; 446,5 milyon TL,

• Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan ‘Arama Motoru Reklam Yatırımları‘; 587,3 milyon TL,

• Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS’den oluşan ‘Mobil Reklam Yatırımları‘ 44,8 milyon TL,

İlan sayfaları reklam yatırımları 79,3 milyon TL olurken, eposta ve oyun içi reklam yatırımları toplamı 11,3 milyon TL olarak gerçekleşti.

IAB Türkiye 2013 Dijital Reklam Yatırımları* Milyon TL

İnternet Reklam Yatırımları Toplamı 1,169.2*
Display Reklam Yatırımları 446,5
Gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımları 319,2
Video reklam yatırımları 69,5
Sponsorluk yatırımları 35,5
Gelir paylaşımı reklam yatırımları 22,2
Arama Motoru Reklam Yatırımları 587,3
Kelime bazlı reklam yatırımları 401.5
Arama motoru görüntülü reklam ağı yatırımları 185,8
Mobil Reklam Yatırımları 44,8
Mobil gösterim reklam yatırımları 16,4
Mobil opt-in SMS/MMS yatırımı 28,4
İlan Sayfaları Reklam Yatırımları 79,3
Diğer 11,3
Eposta 5,9
Oyun içi reklam 5,4

*Tüm rakamlar IAB Türkiye tahminidir. Yaratıcı işler, CRM çalışmaları, SEO yatırımları hariçtir.