Skip to main content

Geçmişte reklam yalnızca bir masraf olarak görülüyordu. Ancak yeni dijital çağda bu, daha çok gelecekteki çevrimiçi otoritenize yapılan bir yatırım olarak görülmelidir

30 saniyelik ömre sahip, bir daha asla izlenmeyecek olan ve yüz binlerce dolarlık maliyeti olan reklamlar, bu yıl ve gelecekte izlenebilen videolara eklenmekte ve hatta bunların yerine konmaktadır. Bu yeni medya Google tarafından endekslenmekte ve Facebook ile Twitter üzerinden paylaşılmaktadır.

Medya oluşturma, marka değeri kazandıran ve kazandırmaya da devam edecek olan bir dijital içerik varlığıdır. Bugün yarattığınız içerikler 10 yıl sonra Google aramalardan bulunabilecek.

Dijital içerik
İnternet siteniz en önemli dijital varlığınızdır. Size ait olan ve üzerinde en çok kontrole sahip olduğunuz varlıktır. Google, Facebook veya Twitter’ın burada bir kontrolü söz konusu değildir. Ancak bir internet sitesi, içerikleri okumak ve görüntülemek için insanları sürekli geri getiren yaşayan, nefes alan ve evrilen bir çekim alanı olmalıdır.

dijital içerik

Yerelden ziyade küresel düşünmek
Rakipleriniz artık sadece yerel değildir. Amazon, sokağınızın köşesindeki kitap dükkanı ve pek çok işletmenin küresel rakibi konumunda. Küçük düşünmeyi artık bir kenara bırakmamız gerekiyor. Tüm dünyaya artık sosyal medyada paylaşılan bir tweet, e-posta veya blog yazısı ile ulaşabiliyoruz.

Crowd source’a dayalı marka içeriği esastır
Dijital dünyaya ilişkin temel gerçeğin farkına varan Coca-Cola, pazarlama felsefesini yeniden tasarlayarak kreatif mükemmeliyetten içerik pazarlamacılığında mükemmeliyet eksenine oturtmuştur. Bu gerçek ise müşterileriniz ve takipçilerinizin markanıza ilişkin olarak sizin kendi başınıza gerçekleştirmeyi umduğunuzdan çok daha fazla hikâye, içerik ve sohbet yaratabileceğidir.

İçerik kapsamını kendi başınıza genişletmek son derece pahalı ve zordur. Yakın zamanda yapılan bir araştırma ile yalnızca YouTube’da, markanın bahsinin geçtiği içeriklerin yüzde 99’unun marka tutkunları tarafından oluşturulduğunu ortaya koydu.

Ücretli dijital reklam
Neyin işe yarayıp neyin yaramadığını bilmek, Facebook pazarlamacılığına yönelik olarak harcanan paraların doğru kreatif içeriklere yönlendirilmesini, doğru hedef kitlelere yaklaşılmasını ve en çok işe yarayacak eylem çağrılarının belirlenmesini sağlamaktadır.Pazarlama verimliliği de ayrıca izlenim, etkileşim ve tıklamalar bakımından da ölçülebilmektedir.

dijital reklam

Günümüzde neredeyse tüm veri noktalarını ölçme kabiliyetine sahibiz. Ölçüm, dijital dünyanın en iyi olduğu konulardan biri.

E-posta canlılığını koruyor
E-posta hâlâ varlığını koruyan bir dijital trend. Sosyal medya ve tüm çoklu mesajlaşma uygulamalarının (Facebook Messenger, WhatsApp, Viber ve dahası) yükselişi, insanların e-postanın geleceğini sorgulamasına neden olmuştur. E-postanın ortadan kalkacağını düşünenlerin bir 30 yıl daha beklemesi gerekiyor.

Birincil ekranınız artık mobil
Mobil ikinci ekran olarak görülüyordu ancak artık bu durum değişti. Çoğu işletme için birincil ekran konumunda. Yapmanız gereken tek şey Facebook’uın gelirlerinin en çok nereden geldiğine (yüzde 75’i mobil reklamlardan gelir) bakmaktır. Mobil “çok olan az”a ulaşma zorluğunu beraberinde getiriyor. Yerelden globale doğru ilerlerken, önümüzdeki 5 yıl içerisinde online olan 3 milyar yeni internet kullanıcısının internet sitenize akıllı telefonlar aracılığıyla ulaşacağını aklınızda bulundurun.

Ücretli sosyal medya reklamcılığının sonu gelmeyen artışı
Facebook takipçilerinize mi ulaşmak istiyorsunuz? Bedelini ödemeniz gerekiyor. Artık tüm sosyal ağlar oyuna dahil oldu ve sosyal medyanın medya kanallarından herhangi biri haline gelmesiyle birlikte bu gerçeklik ortadan kalkmayacak. Uyum sağlamanız gerekmektedir. Sağladığı şeyin ne olduğunu bilene kadar trafik için ödeme yapmayın.

Aykut Aslantaş 
SEO Danışmanı