Dijital Pazarlamada Liderlik

Üye ağıyla Türkiye e.ticaret sektörünün yüzde 90’ını temsil eden Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), bugün Forrester Research’ün katkıları ve SAP’nin sponsorluğunda ‘Dijital Pazarlamada Liderlik’ konulu bir etkinlik gerçekleştirdi.  Etkinlikte Forrester Research Dijital Pazarlama Başkan Yardımcısı Christine Overby da bir konuşma yaparak, dijital pazarlamanın geleneksel pazarlama alışkanlıklarını kökten değiştirdiğini belirterek, online alanda pazarlanacak markaların bile yeniden […]

Uncategorized
DigitalAge, 11.10.2012 - 15:25

Üye ağıyla Türkiye e.ticaret sektörünün yüzde 90’ını temsil eden Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), bugün Forrester Research’ün katkıları ve SAP’nin sponsorluğunda ‘Dijital Pazarlamada Liderlik’ konulu bir etkinlik gerçekleştirdi. 
Etkinlikte Forrester Research Dijital Pazarlama Başkan Yardımcısı Christine Overby da bir konuşma yaparak, dijital pazarlamanın geleneksel pazarlama alışkanlıklarını kökten değiştirdiğini belirterek, online alanda pazarlanacak markaların bile yeniden tasarlanması gerektiğini belirtti. Bunları yeni moda markalar olarak tanımlayan Overby, yeni moda markalar yaratmanın temelinde artık sadece pazarlamanın olmadığını söyleyerek ürün ve tecrübenin de önemli rol oynadığını söyledi.

ABD ve Avrupa’nın mobil alışkanlıkları

Forrester Research Dijital Pazarlama Başkan Yardımcısı Christine Overby, etkinlikte gerçekleştirdiği sunumlarında dijital pazarlamanın dünyada geldiği durumu ortaya koydu ve neden yeni moda markalar yaratmak gerektiğini anlattı. 
Bu doğrultuda ABD ve Avrupa’nın mobil alışkanlıklarını değinen Overby, sunumunda yapılan bir araştırmaya da yer verdi. Buna göre ABD’de yaşayanların en çok SMS gönderme veya alma, internete erişim ve kişisel e.posta kontrolü için telefonlarını kullandıklarını görüldü. SMS gönderme veya almaya ABD’lilerin yüzde 69’unun ayda bir kez veya daha fazla yüzde 65’inin ise haftada bir veya daha fazla başvurduğu da çıkan sonuçlar arasındaydı. İnternete erişimi ise ABD’de yaşayanların yüzde 51’i ayda bir kez veya daha fazla, yüzde 46’sı ise haftada bir kez veya daha fazla kullanıyor. Kişisel e.posta alma ve gönderme kategorisinde de aylık sonuçların yüzde 47, haftalık kullanımların ise yüzde 43’lük oranları göze çarptı.

Overby’ın sunumunda yer alan Avrupa’dan sonuçlar ise ABD ile farklılık gösterdi. Burada da en çok ilgi gören özellik SMS gönderme veya alma olmasına rağmen, ikinci sırada internete erişim, üçüncü sırada ise müzik dinleme yer aldı. Ayda bir defa ve daha fazla, haftada bir defa ve daha fazla kullanımların oranı ise SMS kullanımında yüzde 83 ve yüzde 73; internete erişimde yüzde 43 ve yüzde 38; müzik dinlemede ise yüzde 41 ve yüzde 33 olarak gösterildi.
Bu konuda potansiyel taşıyan ülkeler arasında yer alan Türkiye için öneriler de sunan Christine Overby, potansiyeli değerlendirmek için daha derin bir bakışa sahip olunması gerektiğini belirtti. Konuşmada; tüketicilerin neden mobil cihazlara başvurduğu, müşterilerin mobil kanal yoluyla markalarla nasıl iletişime girdiği ve cihaz bölümlemesinin bir pazarlamacının tüketicilere erişme yeteneğini nasıl etkilediği gibi konuların da ilerlemenin sağlanmasına katkıda bulunacağı ifade edildi.
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free