Skip to main content

Forbes Agency Council üyeleri, 2018’de yaşanacak değişimler doğrultusunda, şirketlerin dijital pazarlama alanında dümeni ne yöne kırmaları gerektiğine dair trend ve ipuçlarını açıkladı.

İlk iki ayını geride bıraktığımız yeni yılda, dijital pazarlama vasıtasıyla başarıya giden rotayı tekrar çizerken veya revize ederken şirketlerin ve onlar için üretim yapan yeni nesil ajansların, uzman tavsiyelerini dikkate almaları gerekiyor.
İş dünyasının en prestijli dergilerinden Forbes’un reklam ve pazarlama sektörünün önde gelen isimlerini bir araya getirmek suretiyle oluşturduğu Forbes Agency Council’ın 15 üyesinin dile getirdiği en güncel dijital pazarlama trendlerine göz atalım:

1. Artırılmış gerçeklik ve sosyal medya
Mobil cihazlarımız güçlendikçe ve mobil uygulamalar artırılmış gerçeklik (AR) entregrasyonuna müsait hale geldikçe, markalar da artırılmış gerçekliği, müşterileriyle daha sıkı bağlar kurmak için kullanacak. Örneğin, lokasyon bilginizi kullanarak markalar, sadece o anda, o mekânda erişilebilecek sponsorlu bir AR içeriği harekete geçirecek. Pokémon Go bu fitilin ateşini yaktı ve sanıyorum ki Instagram ve Facebook yakında bu teknolojiyi platformlarına dahil edecekler.
– Chris Carter, Rep Interactive

2. Influencer pazarlamanın yarını
Markalar influencer’lara milyonlarca dolar saçıyor, ama yatırım yaptıkları başka pazarlama şekillerinde olduğu gibi bir ölçümleme yapamıyorlar. Organik sonuçlar vaat eden belirli kişiler üzerinden ilerleyen bu pazarın gerileyeceğini, yüksek paralar ödenen veya farkındalık yaratsa da bunu getiriye dönüştüremeyen orta ölçekli influencer’lardan vazgeçileceğini düşünüyorum.
– Craig Greiwe, Rogers & Cowan

3. Müşteri deneyimini gerçekten anlamak
Veri bazlı pazarlama elbette güçlü bir araç, ancak verilerin müşteri deneyimini nasıl yansıtacağının keşfedilmesi, 2018’de dijital pazarlamanın en önemli başarı hedeflerinden biri olacak. İlk olarak, veriyi; satın alma yolunun her adımında müşterinizin nerede olacağını bilmek, onu nelerin çektiğini öğrenmek ve pazarlama stratejinizi ona tüm deneyim boyunca dokunabilmek üzere kullanın.
– Katie Harris, Spot On Solutions

4. Özel bir amacı olan, daha hedef odaklı reklamlar
İnsanların dikkatlerini yoğunlaştırma süreleri çok azaldı ve gün boyunca yığınla reklama maruz kalıyorlar. Bence, reklamlar daha kişiye özel tekliflere dönüşecek ve deneyim ister masaüstü ister mobilden yaşatılsın, çok spesifik bir amacı olacak. Ayrıca, Facebook, Instagram ve Snapchat gibi mobil reklam platformlarının 2018’de önemli bir büyüme kaydedeceğini düşünüyorum.
– David Kley, Web Design and Company

5. Profesyonel canlı video çağı
Video 2018’de de trend olmayı sürdürecek, ancak sadece video değil, profesyonel canlı video da yükseliş gösterecek. Tüm sosyal medya platformları canlı video işine girdi ve her ay yeni özellikler ekliyorlar. Canlı video, hedef kitlenizle iletişim kurmanın harika bir yolu. Fakat bundan böyle avucunuzda öylesine çektiğiniz, titreyen videolar kabul edilemez olacak.
– Thomas Brodbeck, Site Strategics

6. Sohbet tabanlı kullanıcı ara yüzleri
Konuşarak etkilişime girmeyi sağlayan; Amazon’un Alexa’sı, Google’ın Assistant’ı, Microsoft’un Cortana’sı gibi cihazlar, chatbot’lar ve benzerleri, tüketicilerin günlük yaşamlarında ve rutinlerinde kendilerine yer edinecekler. Konuşma tabanlı kullanıcı arayüzü oldukça doğal olduğundan, müşterilerin kolayca bilgi talep etmelerine, bir işi halletmelerine veya sadece eğlenmelerine olanak verecek.
– Andrew Howlett, Rain

7. Video Pazarlama
Video, şirketler için bugün en popüler ve en etkileyici dijital içerik formlarından olma yolunda ve doğru yapılırsa, iş alanı ne olursa olsun, çok olumlu sonuçlarını görmek mümkün. Dikkatimizi bir yere odaklama süremiz gitgide azaldığından, pazarlamacılar arama motorlarında üst sıralara yerleşebilmek, etkileşimi ve web sitesi trafiğini artırmak için, video içerik üretmeye her zamankinden çok yatırım yapıyorlar. Bu trend aynen sürecek.
– Solomon Thimothy, OneIMS

8. Satışın her aşamasının kişiselleştirilmesi
Kişiye özel olmayan e-posta yığınları ve reklamlar bir zamanların faks makinesiyle aynı kaderi paylaşma yolunda ilerliyor. Müşteriyle her etkileşimin kişiselleştirilmesine odaklanmak ve hedeflemeyi iyice keskinleştirmek daha da önem kazanacak. Kişiye özel varış sayfaları, reklam kampanyalarında hedeflenen herkesle bağlantılı olmalı. Dikkat ise yeni bir değer birimi ve başarılı bir kişiselleştirilmiş iletişim 2018’de dijital pazarlama açısından kritik olacak.
– Twila Grissom, Acorn Digital Strategy

9. Bağlama göre hedefleme stratejileri
Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) gereğince, reklam teknolojileri satıcıları için kullanıcıları cookie’lerle takip etmenin daha zorlaşacağını öngörebiliriz. Kitle hedefleme stratejileri zamanla yerini bağlamsal hedefleme stratejilerine bırakacak ve reklamcıların hedefleme ve marka güvenliği açısından her bir sayfa içeriğin neyle ilgili olduğunu anlamaları zorunlu olacak.
– Julien Verdier, Adyoulike

10. Birincil fiyat birimi olarak ‘CPE’
Akıllı dijital pazarlamacılar, CPM (bin gösterim başına maliyet), CPC (tıklama başına maliyet) gibi eski ölçü birimleri yerine deneyim başına maliyeti (CPE) koyarak, işlerinde gerçek bir yatırım getirisi (ROI) elde etmeye yaklaşacaklar. Dikkate alınması gereken çok fazla kanal ve ondan da fazla sayıda pazarlama teknolojileri işin içine girmişken, pazarlamacılar deneyimleme ve çıktıları ölçme yöntemiyle çalışmalılar.
– Todd Earwood, MoneyPath Marketing

11. Doğal reklam
Reklam kampanyalarını daha fazla kişiye ulaştırmak, marka bağlılığı yaratmak ve etkileşimi artırmak isteyen firmalar, dijital pazarlama stratejilerine doğal (native) reklamı dahil ederek, tüm bunları başarabilirler. Doğal bir dil ve markalı araçlarınızı kullanarak hedef kitleyle etkileşime geçmek, viral paylaşımı yaygınlaştırma şansını artırabilir ve hedef pazar ile daha yakın bir ilişki sonucunu doğurabilir.
– Timothy Nichols, ExactDrive, Inc

12. Dijitalin offline deneyimlere entegre olması
İnanıyorum ki, 2018’de dijital tek başına, ayrı bir disiplin olarak kalmayacak. Gerçek yaşamdaki deneyimlere daha çok entegre olduğunu göreceğiz, dijital ve offline iç içe geçecek. Bunu, online deneyimin offline etkinlikten önce başlayıp, etkinlik boyunca sürdüğü profesyonel spor müsabakalarında ve sahne organizasyonlarında görmeye başladık bile. Pazarlama sektöründeki kişilerin bu birlikteliği 2018’de uygulamaya başlayacaklarını düşünüyorum.
– Lisa Allocca, Red Javelin Communications

13. Sesli pazarlama
Google’ın açıkladığı verilere göre, mobilden gelen arama komutlarının yüzde 20’si, sesli aramalardan oluşuyor ve bu sayının, insanlar Alexa ve Siri gibi asistanları veya akıllı buzdolabı gibi dayanıklı tüketim ürünlerini kullandıkça artması bekleniyor. Pazarlamacıların bu tarz aramaları yakalayacak içeriği üreterek, alışılmadık yer ve şekillerde (akıllı buzdolabının verdiği tavsiyelere sponsor olmak gibi) reklam yayınlayarak, voice marketing çağına hazırlanması gerekiyor.
– Brett Farmiloe, Markitors

14. Tahminleme algoritmaları
Uygulama programlama arayüzleri makine öğrenme algoritmaları, doğal dil işleme ve yapay zeka için açılıyor. Bu, hangi büyüklükte olursa olsun bütün şirketlerin pazarlama harcamalarının tahmin edebilmesini mümkün kılıyor. Pazarlama dünyasında yol-yöntem konusunda sık sık ikileme düşüldüğünü göz önüne alarak, bunun çok önemli bir ilerleme olduğunu söyleyebilirim.
– Douglas Karr, DK New Media

15. İçerik pazarlamanın farklı bir çeşidi
İçerik formatları her gün değişmesi ve videonun popülerleşmesiyle, içerik pazarlama blog yazıları ve listeler hazırlamaktan başka bir şey haline geldi. Sesli arama, aramada öne çıkan snippet’leri daha çok hedeflemek veya görevleri tamamlarken insanlarla konuşabilen interactive tutorial’ları sunabilmek için içerik stratejilerinin çoğunu değiştirecek. İçerik daha etkileşimli olacak ve diğer kullanıcı arabirimleriyle (UI) bütünleşecek.
– Kristopher Jones, LSEO.com