Skip to main content

Bu sene ‘ad tech’ dünyası Cannes’da ön plana çıkıyor

Yıllardır ajans dünyası her yaz Cannes Lions Uluslar arası Yaratıcılık Festivali’nde iyi işleri kutlamak için Cannes’da buluşuyor.

Ancak son yıllarda yaratıcılığa daha az yer vermeye başlayan festival daha çok reklam odaklı olmaya başladı. Haftanın etkinliklerine katılanlar arasında ön plana çıkan teknoloji odaklı reklam şirketleri oldu. Reklam oluşturma konusunda diğerlerine göre daha az pay düşen şirketler, reklamların sunulma, hedeflenme ve tüketicilere ulaştırma biçimini değiştirmede etkili oldu.

Bu sene bu tür ‘ad tech’ firmalarının varlığı festivalde daha fazla hissedilecek. Bunun nedeni de festivalin işletmeler için oldukça uygun bir yer olması.

Örneğin pazarlamacılara online reklam satın almalarında yardımcı olan MediaMath, bu sene Cannes’a dördüncü kez katıldı. Şirketin Kurucu Ortağı Greg Williams’ın belirttiği üzere “Önceki yıllarda değerli olduğunu kanıtlayan ve iş fırsatlarını ortaya çıkaran MediaMath, festivalde daha büyük bir alanda bulunmayı planlıyor. ”Bu da hafta boyunca partilerin, etkinliklerin ve görüşmelerin yapılacağı büyük çatı katı kiralamayı da kapsıyor.

“Cannes’da sizinle bir araya gelenler, işiniz hakkında dikkate değer bir şeyler olduğunu düşünecektir.”

Bunun yanında internet sitesi sahiplerinin reklam alanı yöneten ve satışını gerçekleştiren teknoloji firması PubMatic, bu sene yaklaşık 10 yöneticisini Güney Fransa’ya gönderiyor. Firma, düzenlediği etkiniklerde yaklaşık olarak 100 bin dolar harcayacak.

PubMatic Başkanı Rajeev Goel, Cannes’da olmak, kendi şirketi gibi şirketlere gerçek anlamda bir güvenilirlik verdiğini söyleyerek şunları ifade etti:
“Cannes’da sizinle bir araya gelenler, sizin işiniz hakkında dikkate değer bir şeyler olduğunu düşünecektir. “

Cannes’a üçüncü kez katılan Goel, geçen sene reklam festivalinde yeni yayıncılarla anlaşma yapmak üzere bir araya geldiğini ve sayıları 10’u bulan reklam firmalarıyla iletişime geçtiklerini belirtti. Yapılan anlaşmalar da Cannes’da harcanan miktarın neredeyse 10 katı kadar kazanç olarak geri döndüğünü ekledi.

Benzer şekilde pazarlamacılara bilgi verici (‘data informed’)  reklam satın almalarında yardımcı olan Turn şirketi de geçtiğimiz seneye göre ekibinden daha fazla kişi gönderiyor. Yakın zamanda da etkinliklere ev sahipliği yapacak.

Turn şirketinin başkan yardımcısı Paul Alfieri, kendi şirketleri gibi şirketlerin etkinlik düzenlediğini belirtti. Cannes ile birlikte çok sayıda büyük ortaklıklara imza attıklarını belirten Alfieri, Cannes’ın yeni adımların atıldığı yer olarak tanımladı.

Alfieri, Cannes’da yeni iş modellerinin konuşulduğunu belirterek; her zaman ön planda olanın reklam olduğunu ancak bu kez sektörün reklamın yeni biçimlerini konuştuğunu ifade etti.

Sektör, reklamın yeni biçimlerini konuşuyor

Cannes’da dijital pazarlama teknolojilerini (‘ad tech’) kullanan firmalar ön plana çıkıyor. Yalnızca iki yıl önce etkinliğe katılan aynı şirketlerin çoğunun adı duyulmamış durumdaydı. Artık daha önceki yıllarda görülmeyen bu durum farklı bir boyut kazandı. Birçok açıdan bu değişim şaşırtıcı olmuyor. Cannes’a katılan medya sektöründe çalışan pazarlamacılar, ajans yetkililerinin her zaman ilgisini çekmeye çalışır. Şu anda yaşanan farklılık ise bu medya firmalarının artık mevcut duruma farklı yaklaşması. Ajans yetkilileri artık reklam alanından daha çok piyasada göz önünde. Veri ve teknoloji gibi alanlarda da yapılan iş anlaşmaları gerçekleştiriyor.

 

Kaynak: Wall Street Journal

Fotoğraf: forbes.com