Dijital müziği nasıl tüketiyoruz?

2013’te online müzik servislerinin ülkemize gelişiyle hareketlenen dijital müzik piyasası büyümeye devam ediyor.

MÜZİK
DigitalAge, 03.03.2014 - 17:52

2013’te küresel online müzik servislerinin ülkemize gelişiyle hareketlenen dijital müzik piyasası büyümesini sürdüreceğe benziyor. Peki, dünyada dijital müzik nasıl tüketiliyor?

Dijital müziğin başlangıçta dosya paylaşımına dayandığını söylemek mümkün. Bunun ilk örneği 1999 yılında Sean Parker ile Shawn ve John Fanning tarafından kurulan Napster idi. Servis o kadar popüler hale geldi ki, kısa sürede 80 milyonu geçen kullanıcıya ulaştı. Ağırlıklı olarak gençlerin Napster’ı kullandığı ortaya çıkınca ABD’deki birçok üniversite uygulamayı engelledi. Bunun ardından ABD Kayıt Endüstrisi Birliği (RIAA) inisiyatif alarak Napster’ın kapatılması için mahkemeye başvurdu ve uzun bir hukukî mücadelenin ardından Napster 2001 yılında kapatıldı. Bunu takiben dijital medya firması Roxio, 5,3 milyon dolar sermaye koyarak Napster markası ve teknoloji portföyünü satın aldı ve firma bu şekilde yoluna devam etti.

%64

Günümüzde gençlerin yüzde 64’ü YouTube’dan müzik dinliyor

%56

Gençlerin yüzde 56’sı müziği radyodan dinliyor

%53

Gençlerin yüzde 53’ü müziği iTunes’dan dinliyor

%50

Gençlerin yüzde 50’si müziği CD’den tüketiyor

13 milyar

Pandora’da 2012’de 13 milyar saatlik müzik yayını yapıldı

18 milyon

Rdio’nun koleksiyonunda 18 milyon şarkı bulunuyor

13

Akıllı telefon kullanıcıları günde ortalama 13kez cihazlarının müzik oynatıcılarını kullanıyor

%64

Satılan kulakların yüzde 64’ünün fiyatları 100 doların üzerinde seyrediyor

79 milyon

Dünyada 2012 yılında 79 milyon kulaklık satıldı

24 milyon

Spotify’ın 24 milyondan fazla aktif kullanıcısı bulunuyor

25 milyon

Sirius XM, 25 milyondn fazla kullanıcısı olduğunu açıkladı

‘Dijital müziği nasıl tüketiyoruz?’, Digital Age Şubat 2014 sayısında infografik bölümünde yer alıyor.

BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free