Skip to main content

GfK Araştırma Şirketi’nin yüz yüze gerçekleştirdiği “Dijital Dünyanın Markaları Araştırması” sonuçları yayımlandı

GfK Araştırma Şirketi, The Brand Age için bu yeni nesil yaşam alanını ‘dijital dünyayı’ araştırdı. Bu dünyanın kahramanları olarak tüketicilerin gözünden “Dijital Dünyanın Markaları Araştırması” sonuçları yayımlandı.

Dijital dünyanın en başarılı markaları

Dijital dünyanın bireylerine, sosyal medyada en başarılı buldukları markalar soruldu. Facebook özelinde, tüketiciler en çok iki rakip markayı başarılı buluyor: Nike ve beraberinde Adidas. Bu durumu e-ticaret sitesi gittigidiyor.com takip ediyor. Son dönemlerde ürünleri ile sıkça konuşulan Samsung da Facebook’da başarılı bulunan markalardan. Flo ayakkabı markası da Facebook’daki çalışmaları ile tüketici beğenisini toplamış.

dijital marka

Facebook’da en başarılı bulunan markalar:

  • Nike
  • Adidas
  • Gittigidiyor
  • Samsung
  • FLO

Instagram’da en başarılı bulunan markalar:

  • Nike
  • Apple
  • n11.com
  • Adidas
  • Gittigidiyor

Twitter’da en başarılı bulunan markalar:

  • Apple
  • Adidas
  • Nike ve Samsung
  • Beko ve LG
  • FLO

Youtube’da en başarılı bulunan markalar:

  • Arçelik ve Vestel
  • Samsung
  • LG
  • Adidas
  • Bosch

En aktif ve en genç marka Samsung

Araştırmada genel olarak, tüm sosyal medya uygulamaları, internet siteleri yani tüm dijital dünya düşünüldüğünde, dijital dünyanın bireylerinin en çok karşılaştıkları yani en aktif buldukları marka soruldu. Dijital dünyanın en aktif markası Samsung oldu. Tüketici gözünde dijital dünyanın diğer en aktif markaları; Arçelik, Apple Sony, Bosch.

Dijital dünyanın en dinamik ve en genç markası sorulduğunda ise cevap, daha önceki soruda olduğu gibi yine Samsung oldu. Diğer en genç algılanan markalar ise: Apple, Arçelik Bosch, Sony.

Viral videoda en başarılı marka Coca Cola

Viral videolar son zamanlarda markaların tüketiciye dokunması, markayı sevdirmesi veya bir sosyal sorumluluk projesinde farkındalık yaratması anlamında en etkili yollardan biri. Tüketici algısında Coca Coa viral videoda en beğenilen marka oldu. Viralde başarılı olan diğer markalar; Vodafone, Arçelik, Samsung.