Skip to main content

Bu yıl sekizincisi düzenlenen Digital Age Summit, Four Seasons Bosphorus İstanbul’da gerçekleşiyor

Digital Age dergisinin bu yıl sekizincisi düzenlenen Digital Age Summit, Digital Age Summit’in moderatörlüğünü yürüten Serdar Kuzuloğlu’nun açılış konuşmasıyla başladı. Günümüz dünyasında artık günlük rutine dönüşen teknoloji kullanımı örneklerle çeşitlendirdi.

Hemen ardından bu sene dördüncü kez sponsor olan Vodafone Türkiye Bireysel İş Birimi İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk açılış konuşmasını gerçekleştirdi. Ender Buruk, konuşmasında önemli araştırma sonuçlarına yer verdi.

Ana konuşmacıların sahneye çıkmasından önce 2007’den bugüne dijitalde neler yaşandığını anlatan video çalışmasına yer verildi.

New York Times gibi editörlüğünü yapmış, haftasonu eleştirileri yazan Jeff Jarvis, Summit’in ilk konuşmacısı oldu.

Jeff Jarvis, ilk önce insanları dinleyip neye ihtiyaçları olduğunu öğrenmemiz gerektiği üzerinde durdu. İnterneti kontrol edilebilir bir medya aracı değil; insanların bir araya geldiği sosyal bir mecra olarak tanımlayan Jarvis, televizyondaki yayınlar uçup giderken, internette geçmişi olan ve sürekli trafik çeken videolar yaratılabileceğinden bahsetti.

Konuşmasında medyanın içerik değil hizmet sektörü olduğunun altını çizen Jeff Jarvis’in ardından The Gate London Ajans Başkanı Dave Trott sahnedeki yerini aldı.

Sunumunu bir kağıt ve kalemle çizerek renklendiren Trott, ‘kreatif’i yeniden tanımladı. Yaratıcılığı, rakiplerimizin üzerinde sahip olabileceğimiz son avantajımız olarak tanımlayan Trott, tanımlamayı hukuk kurallarını ihlal etmeyen adaletsiz bir avantaj olarak detaylandırdı. Mecraların değişebilir olduğundan ancak merkezdeki tüketici her zaman aynı olduğuna değinen Trott, etki yaratmak için “herkesin yaptığı gibi medya ve verilerden değil, insanların düşünme biçiminden yola çıkın” önerisinde bulundu.