Skip to main content

Digital Age Summit’16 dijital dünyaya yön veren isimleri ağırladı. İşte etkinliğin ilk gününden notlar…

Digital Age Summit, birinci gününde Sosyal Medya Kanaat Önderi ve Dijital Pazarlama Stratejisti Glen Gilmore, Ensighten Strateji Başkanı Pelin Thorogood, Havas Media Group Global Strateji Başkanı Rori Duboff gibi dijital dünyaya yön veren isimleri ağırladı.

Digital Age Summit 2016'nın ilk gününde neler oldu?

Bu yıl “Next 10” teması ile gerçekleşen, dijital dünyanın gelecek 10 yılına odaklanarak insanların hayatlarını kökten değiştirebilecek dijital gelişmelere ışık tutmaya odaklanan Digital Age Summit 2016, ilk gününü geride bıraktı. Moderatörlüğünü Serdar Kuzuloğlu’nun üstlendiği etkinlikte tüm konuşmacılar önümüzdeki 10 yıla yönelik kehanetlerde bulundu.Digital Age / MediaCat Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan, “Reklam ajansları teknoloji şirketlerine, teknoloji şirketleri reklam ajanslarına dönüşecek;” Sosyal Medya Kanaat Önderi ve Dijital Pazarlama Stratejisti Glen Gilmore, “Her şey daha kişisel olacak;”İstanbul Bilgi Üniversitesi Öğretim Görevlisi Yüce Zerey, “İfade şekilleri ve araçlar değişecek ancak insanın özü değişmeyecek;” SAP Pazarlama Müdürü Erdem Aksakal,“Kurumsal kimlikler yara alacak, özgünlük kazanacak” ve Havas Media Group Global Strateji Başkanı Rori DuBoff ise “Gelecekte aygıtlar ortadan kalkacak. Hepimiz teknoloji olacağız, her şey bize gömülü olacak” dedi.

i-nsani dönüşüm/ Mert Başar

mert başar

“Next 10” ana teması altında; “Marketing&Business Technologies, Media&Content, Data&New Business, Smart Cities&Life ” alt temaları üzerinden, kendi alanlarında dünyaca ünlü isimleri dinlediğimiz Digital Age Summit’in ilk konuşmacısı “İ-nsani dönüşüm” sunumu ile Türk Telekom CMO’su Mert Başar idi. Başar: “Teknolojinin gelişimi ile hayatımıza giren emojilerin duygularımızı yansıtmadaki rolünden bahsederek, sadece o ekrandan dünyayı okumanın riskli oluşuna dikkat çekti.

Mert Başar konuşmasında “Teknoloji hayal gücümüzü hayata geçiriyor ve bundan 10 yıl önce hayal edemediklerimizi gerçeğe dönüştürüyor. Biz de altyapımız ve üzerine inşa ettiğimiz teknolojilerle hayalleri gerçek kılıyor; insanları, kurumları, şirketleri birbirine bağlayarak toplumsal fayda sağlıyoruz” dedi.

İnsan Odaklı Pazarlama / Dirk Henke

Dirk Henke


Criteo Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Genel Müdürü Dirk Henke “İnsan Odaklı Pazarlama” başlıklı sunumuyla yeni tüketicileri ve internet reklamcılığının geleceğini anlattı. Tüketiciler, kanallar ve cihazlar arası uyum sağlayacak teknolojiler geliştirmenin önemine dikkan çeken Henke, online ve offline mecraları birbirine bağlamanın gücü pekiştireceğinin altını çizdi.

Anlamlı Mikro Anlar İçin Sağa Kaydırın / Sherif Guindy 

Sherif Guindy

Maxus Global Kıdemli Teknoloji Danışmanı Sherif Guindy, çağımızın gerekliliği internet bağlantı hızlarının, Facebook-Twitter-Uber gibi platformların hiçbirinin 10 yıl öncesinde aramızda olmadığını hatırlatarak, gelecek on yılda teknoloji destekli yaratıcılık ve yapay zekanın ön planda olacağını öngördüğünü belirtti.

Sosyal Medya, Yükselen Teknolojiler ve İçerik Pazarlaması: Strateji ve Teknikler /Glen Gilmore 

glen gilmore

Sosyal Medya Kanaat Önderi ve Dijital Pazarlama Stratejisti Glen Gilmore, markaların sosyal mecralar konusunda tercih hakkı olmadığını, tüketicilerinin oldukları her yerde olmaları gerektiğini söyledi. Yapılan pazarlamanın insan için olduğunun altını çizen Gilmore, B2B’yi, B2C’yi unutun. Yaptığınız şey H2H (Human to Human-İnsandan insana) olmak zorunda” tavsiyesinde bulundu.

Glen Gilmore, sosyal medyanın önemini vurgulayarak, “Instagram’da değilseniz, aslında yoksunuz. Sorulması gereken soru şu: Gerçekten balıkların olduğu yerde mi balık tutuyorsunuz? Marka olarak nerede olmak zorundasınız, hedef kitleniz nerede, bunu iyi belirleyin” dedi.

Ünlülerin Yeni Mecrası YouTube / Mirgün Cabas, Derya Baykal, Bedük

mirgün cabaş

Mirgün Cabas’ın moderatörlüğünde gerçekleşen “Ünlülerin Yeni Mecrası YouTube” panelinin konukları Derya Baykal ve Bedük’tü. Cabas’ın sorularını yanıtlayan Derya Baykal, YouTube mecrasına nasıl dahil olduğunu, deneyimlerini ve dijital mecraların kendisine neler kattığını anlattı. Oyunculuk dışında dahil olduğu dijital dünyaya nasıl uyum sağladığını katılımcılarla paylaşan Baykal, “İnterneti kullanmayan jenerasyona da dijitalden öğrendiklerimi ekrana taşıyarak katkıda bulunduğumu düşünüyorum.” dedi.

Sohbette YouTube deneyimlerini paylaşan Bedük de, izleyenlerle iletişim kurmak için nasıl bir formül kullanıyorsun sorusuna, “Normal hayatımda da egosu olmayan bir adamım, samimi davranmaya çalışıyorum” dedi.

Dijital Gelecekte Hayatta Kalmak: Markaların Yapmaları Gereken 3 Şey / Richard Stacy

richard stacy

Sosyal Medya Stratejisti Richard Stacy, “Pazarlama, kafayı hedeflere ulaşmaya takmış durumda. Ancak, hedef kitle mekânı terk etti! Bu nedenle tüketicilerle topluluğa seslenir gibi konuşmak yerine, onlara birey gibi davranmalısınız. Ne kadar çok büyük veriniz varsa, eliniz o kadar kuvvetlidir ve algoritmaları kullanırsanız bireyler hakkında gereken her şeyi bilebilirsiniz. Algoritma sayesinde tüketicinin karşısına muazzam bir güç ve yetenek ile çıkabilirsiniz. Gelecekte başarıya ulaşmak için pazarlamanızı gerçek zamanlı bir yönetim süreci olarak görün” dedi.

Pazarlama Teknolojilerinin Geleceği: Stratejinin Kurallarını Değiştirecek 5 Faktör / Pelin Thorogood

Pelin Thorogood

Ensighten Strateji Başkanı Pelin Thorogood, Omnichannel kişiselleştirme, in-the-moment pazarlama, tüketici yolculuğu optimizasyonu, aracıların ortadan kaldırılması ve gizlilik-güvenlik başlıklarının bugünün tüketicisinin marka taleplerini pazarlamacılar için görev alanını belirlediğinden bahsetti.

Thorogood, pazarlamanın düzenini belirleyecek beş alanı; pazarlama teknolojileri devrimi, bilişsel hesaplama, dinamik kreatif, takas (veri takası) ekonomisi ve şeylerin interneti olarak sıraladı.

Next is the EX / Yüce Zerey

yüce zerey

“Next is the EX” başlıklı sunumuyla sahnedeki yerini alan İstanbul Bilgi Üniversitesi Öğretim Görevlisi Yüce Zerey, içerik pazarlamada somut ve net bir stratejinin hakim olması gerektiğini ifade etti. Ayrıca aktif pazarlama yapan şirketlerin sadece yüzde 38’inin içerik pazarlama stratejisinin bulunduğu bilgisini paylaştı.

Zerey, “İçerik pazarlama stratejisi için önemli olan hedef kitlenin tansiyonunu ölçmek ve doğru içgörü yakalamak. Örneğin, Airbnb, doğru içgörüyü yakaladığı ve önemli ihtiyaçlara çözüm sunduğu için başarılı. Kaç tane content ürettiğimiz değil, doğru hedef kitleye, doğru zamanda content üretmek önemli” şeklinde konuştu.

Daha Gerçek Bir Dünya /Erdem Aksakal

erdem aksakal

SAP Pazarlama Müdürü Erdem Aksakal, “Yeni nesil pazarlamacılar olarak duygularımızı ve sinir uçlarımızı çalıştırmamız gerekiyor. Verinin sinir uçları gibi kullanılması lazım. Artık hiç kimsenin bir dakika rötarlı davranma lüksü yok. Bilgiyi canlı istiyoruz. Büyük veriyi iyi kullanan kazanır,” dedi.

Pazarlamanın Yeni Ufukları: Sanal ve Artırılmış Gerçeklik, Yapay Zeka ve Bilişsel Teknolojiler /Rori DuBoff

Rori DuBoff

Havas Media Group Global Strateji Başkanı Rori DuBoff ise, “Sanal gerçeklik, önümüzdeki 15 yıl içinde mobilin son 15 yıldaki gelişimine benzer bir devrim yaşayacak. Gelecek 10 yılda satılan sanal gerçeklik aygıtlarının sayısı yıllık 500 milyona ulaşacak. Bu sayede deneyimlerimizde gözlemci değil, katılımcı olacağız.

Canlı Video Devrimi: Kullanıcı Katılımıyla Yeniden Şekillenen Medya /Yonaton Sela

Yonaton Sela

YouNow Başkan Yardımcısı Yonaton Sela, günümüz dijital dünyasında sosyal medyadan daha da öncelikli hale gelecek, gerçek zamanlı video  olduğu söyleyerek konuşmasına başladı. Gerçek zamanlı videonun gerçek zamanlı katılımla birleştiğinde güçlü bir pazarlama aracı olduğunu örnekleriyle anlatan Sela, YouNow üzerinden gerçek zamanlı video paylaşımında bulundu.

Etkinliğin ilk gününde sunum yapan isimler Türk Telekom CMO’su Mert Başar, Criteo Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Genel Müdürü Dirk Henke, Maxus Global Kıdemli Teknoloji Danışmanı Sherif Guindy, Sosyal Medya Kanaat Önderi ve Dijital Pazarlama Stratejisti Glen Gilmore, Sosyal Medya Stratejisti Richard Stacy, Ensighten Strateji Başkanı Pelin Thorogood, İstanbul Bilgi Üniversitesi Öğretim Görevlisi Yüce Zerey, SAP Pazarlama Direktörü Erdem Aksakal, Havas Media Group Global Strateji Başkanı Rori DuBoff oldu. Mirgün Cabas, Bedük ve Derya Baykal “Ünlülerin Yeni Mecrası YouTube”u tartışırken, YouNow Başkan Yardımcısı Yonatan Sela canlı video devriminin ayrıntılarını ele aldı.

Digital Age Summit 2016’nın ilk gününde dijital dünyaya yön veren isimlerin ağırlandığı etkinlik sonrası, katılımcılar Türk Telekom’un hazırladığı partide eğlendi.