Skip to main content

Bu ayki kapağında yenilikçi sosyal medya platformu Snapchat’in Türkiye profilini irdeleyen Digital Age’in Nisan sayısı çıktı!

Son ayların tartışmasız en fazla gündem yaratan markalarından biri Snapchat. 2016’nın son döneminde değişen şirket ismi ile Snap. Anlık hikâye alanında Facebook’la girdiği amansız mücadele, halka arzı, 10 sn’lik videolar çeken gözlüğü Spectacles derken her gün farklı bir haberle karşımıza geliyor yenilikçi platform.Mark Zuckerberg’in zamanında satın alamadığı Snap’in yenilikleri bugün Facebook’un tüm platformlarına en yumuşak tabirle ilham veriyor. Farklı medya çevrelerine göre özellikle Instagram’a Stories özelliğinin gelmesinin ardından kan kaybetmeye başlayan Snap’in yegane hayatta kalma şansı yenilikçi uygulamaları. Bu içgörü hali hazırda yeni medyada baskın etkisi devam eden 18-30 yaş grubunun kullanıcı alışkanlıklarının bir okuması aslında. Peki, ya bir adım geriden gelen Z kuşağı? Son birkaç yıla kadar henüz Y kuşağının keyfe, rahata düşkün halet-i ruhiyesini çözmekle uğraşan markalar Snapchat gibi uygulamalarla gelen yeni nesil gerçekliğin ne kadar farkındalar? Bu anlamda dünyadaki farkındalığın çok hızlı bir şekilde artmaya başladığını yapılan araştırmalardan görebiliyoruz. Emarketer’ın Eylül 2016 verilerine dünyada Snapchat profiline sahip spor markalarının oranı 2016 Ocak ayına göre yüzde 71’den yüzde 90’a çıkmış durumda. Aynı dönemde dünyadaki güzellik markalarının Snapchat profil sahipliği oranı yüzde 52’den yüzde 78’e çıkmışken, moda markalarının oranı yüzde 56’dan yüzde 78’e çıkmış durumda. Çünkü rakamlara göre Snap nesli tüketici koltuğuna oturdu, oturacak. Edison Research’ün Şubat 2017 verilerine göre ABD’deki Z kuşağı arasında eşimi en yüksek olan sosyal ağ yüzde 79 ile Snapchat.

Digital Age Nisan sayısı çıktı!

Peki, Türkiye’de durum ne? 5-6 marka dışında Türkiye’deki markalar Snapchat karşısında adeta ölü taklidi yapıyor durumdalar. Türkiye’de markalar nezdinde anlık hikâye savaşlarının maç henüz başlamadan galibi ilan edilen Instagram gerçeği bir yana, markalarımızın yeni nesil ile ilgili sorunu belki de Snapchat’in ötesinde, iletişim dünyasındaki değişime ayak uyduramamak.  Biz de bu ay Z kuşağının bilinmez dünyasının kalesi olan Snapchat’i henüz çözememiş olan markalarımıza Türkiye’deki Snap neslini tanıtmak adına Twentify ile bir araştırma gerçekleştirdik ve bu çalışmanın çıktılarını kapağımıza taşıdık.

Bu ayın öne çıkan başlıkları ise; Habercilikte Whatsapp etkisi, CIO’ların gözünden dijital dönüşüm, otomotiv endüstrisinde değişen rekabet dinamikleri ve telefon ekran boyutlarının geleceği.