Skip to main content

Digital Age dergisi olarak 2014 yılında dijital dünyada olup bitenleri değerlendirdiğimiz özel Almanak sayımız Ocak ayı itibariyle raflardaki yerini aldı

Sosyal medya, e-ticaret-girişimcilik, mobil, dijital pazarlama ve teknoloji olmak üzere beş ana temada dijital dünyanın 2014 gündemini bulabileceğiniz Digital Age’in gelenekselleşen Almanak sayısının kapak resmi yıla damgasını vuran “selfie” konusu. Hemen her olayın içinde yıl boyunca rastladığınız bu trend, 2014’te gelip geçici bir akım olmak bir yana dursun, teknoloji markalarının ürün geliştirme stratejilerinin dahi önemli bir parçası oldu. Biz de yıl boyunca dillerden düşmeyen selfie’yi Penguen çizeri Özer Aydoğan’ın eğlenceli karikatürü ile kapağımıza taşıdık.

Yılın gamechanger’ları 2014

İlk kez Almanak 2013 sayımızda seçtiğimiz “yılın gamechanger”larını bu yıl yeni kategorilerle almanak sayımıza taşıdık. Finanstan ilaç sektörüne, e-ticaretten yayıncılığa yıl boyunca kendi alanında oyunun kuralını değiştirerek fark yaratan markalar yılın gamechanger’ları dosyamızda.

Digital Age yazarları jürisi yılın en’lerini seçti

Almanak sayısının alışıldık bölümleri olan; yılın en çok konuşulan olayları, insanları, ürünleri, teknolojileri, fiyaskoları ve en yenilikçi işlerini Digital Age yazarlarımızla bir araya gelerek seçtik. Digital Age yazarları jürisi toplantısı sonucunda Türkiye’de yılın gündem yaratan olayı sosyal medya yasakları olurken, dünyada yılın olayı Ice Bucket Challenge olarak belirlendi. Yılın teknolojisi giyilebilir teknolojiler, yılın ürünü iPhone 6 Plus ve dünyada yılın insanı ise alibaba.com Kurucusu Jack Ma şeklinde karşımıza çıktı.

MMA Türkiye ile yılın dikkat çeken mobil uygulamaları

MMA Türkiye ile birlikte bu sayımızda üçüncüsünü gerçekleştirdiğimiz “yılın uygulamaları” anketine katılım bu yıl zirve yaptı. 10 binden katılımcının katıldığı anket ile 24 kategoride yılın en dikkat çeken uygulamalarını belirledik. Bu sayımızın öne çıkan diğer araştırma başlıkları ise; E-tohum birlikte seçtiğimiz yılın girişimleri, Gemius Multi Platform verileri ile yılın en çok ziyaretçi çeken siteleri, Somera verileri ile Twitter Türkiye 2014, FikriMühim verileri ile Türkiye’nin internet tüketim alışkanlıkları ve Barem-OPR teknoloji paneli verileriyle Türkiye’nin mobil tüketim alışkanlıkları.

5 ana tema 25 yazar

Almanak 2014 değerlendirmelerimiz dijital dünyanın beş ana teması olan sosyal medya, e-ticaret-girişimcilik, mobil, dijital pazarlama ve teknoloji başlıkları üzerinden değerlendirdik. Her başlıkla ilgili yılı özetleyen değerlendirmeler ve araştırmalarla birlikte, ilgili alanlarda uzman 25 değerli yazarın değerlendirmeleri ve elbette 2015’e dair trend ve öngörüler bu ayki Digital Age’de.