Skip to main content

Dijital aşkın evrimini konu edinen Digital Age Ağustos sayısında günümüz ilişki anlayışı aydınlanıyor.

Gerçekleştirdiği Dijital Aşklar Anketi ve uzmanlardan aldığı görüşlerle kişilerin iletişim kurma biçimleri ve değişen arkadaşlık kavramının yeniden tanımlanmasına yer veriyoruz. Ayrıca bu ay dergimizde Digitable toplantısında ele aldığımız dijital PR konusunu detaylı olarak okuyabilir; masaya yatırdığımız dijital PR’ın kimin yapacağı sorusunun yanıtını bulabilirsiniz. Türkiye’nin eticaret alanında uzman isimleriyle birlikte karar verdiğimiz önemli eticaret ticaret sitelerinin yer aldığı ‘eTicaret 50’ eki ve Mobil Türkiye Haritası’yla birlikte raflarda dergimizi bulabilirsiniz.

Digital Age kapak konusu olarak bu ay aşkın dijital evrimini seçti. Kapak konusunda hayatın her alanında yer alan dijital teknolojiler ilişkilerde de baskın durumda. Çoğunlukla ikili ilişkiler artık online mecralarda başlayıp, yaşanıp ve yine aynı yerde bitiyor. Yapılan araştırmalara göre ise sevgili arayan bireyler kendilerine uygun adayları internet üzerinden araştırma yaparak bilgi edinmeye çalışıyor. Dijital teknolojilerin ilişkilere etkisi konusunu incelemek açısından Akampüs Gençlik Ajansı’yla ‘Dijital Aşklar’ konulu anket çalışması yaptık. Buna göre anketten elde ettiğimiz ilginç sonuçlardan bazılarıysa şöyle;

-Kız/erkek arkadaşı olanların yüzde 66,79’u sevgililerinin eposta ve sosyal medya hesaplarının şifrelerini biliyor.
-Ankete katılan 863 kişinin yüzde 76,16’sının bir arkadaşlık sitesine üyeliği varken aynı katılımcıların yüzde 69,06’sının internet üzerinden başlayan ilişkisi olmuş.
-Katılımcıların yüzde 68,37’si sosyal ağlardaki hareketler nedeniyle ilişkisinde sorun yaşamadığını ifade etmiş.

Bir diğer öne çıkan konu ise Türk Eğitim Sistemi’nin dijitalde gelişmesi. Bu konuda Eğitim Kurumları’nın dijitale yaptıkları yatırımları artırmalarına ve sektörün önde gelenlerinin görüşlerine yer veriliyor. Bilge Adam’dan edinilen bilgiye göre; her yıl özellikle yazılım ürünlerinin eğitimlerinde öğrenci sayısı iki katına çıkıyor.

Son olarak Instagram’ın video özelliğini sunmasından sonra Vine ile arasında ciddi bir rekabet söz konusu. Dergimizin bu sayısında ise Vine ve Instagram uygulamalarının kıyaslamasına yer verdik. Google Reader’ın kapanmasından sonra git gide artan haber okuma uygulamalarını yine dergimizin sayfalarında bulabilirsiniz.

Ayrıca tatilde aklınızı işinizde bırakmayacak buluttan sosyal medyaya değişen uygulamaların yer aldığı etatil dosyamıza göz atabilirsiniz. espor dosyamızda ise yeni sezon öncesinde spor sitelerindeki son hazırlıklardan haberdar olabilirsiniz.

Birbirinden ilginç konuların ele alındığı Digital Age Ağustos sayısını, eticaretin önde gelen 50 sitesine yer verdiğimiz sektöre kılavuzluk yapacak eTicaret 50 ekini ve bu yılın mobil verilerinin yer aldığı Türkiye’nin mobil haritası niteliğinde Mobil Türkiye* ile bulabilirsiniz.

*Mobil Türkiye 2013 çalışması Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) kısa süre önce yayınladığı Türk elektronik haberleşme sektörü haritasındaki ve global pazar araştırma firması TNS’in Mobil Life 2013 araştırmasındaki veriler baz alınarak hazırlandı.