Skip to main content

Perakendenin Küresel Güçleri 2018 raporunda dünyanın en büyük 250 perakendecisi açıklandı. Dijital dönüşümle evrim geçiren sektörün devler liginde Türkiye’den BİM ve Migros da yer aldı.

Deloitte’un 21. kez yayımladığı Perakendenin Küresel Güçleri raporunda, 2016 mali yılı için kamuya açık verileri temel alınarak dünyadaki en büyük 250 perakendecisi belirlendi. Listede yıllardır yer alan BİM Birleşik Mağazalar A.Ş. ve uzun bir aradan sonra listeye tekrar giren Migros Ticaret A.Ş. devler liginde yer alan iki Türkiye firması oldu. Her iki marka, ayrıca 2016 mali yılında en hızlı büyüyen 50 şirket arasında yer aldı.

Dijital dönüşümün etkisi büyük

Denetim, vergi, danışmanlık ve kurumsal finansman alanlarında, 150’den fazla ülkede, birçok farklı endüstride faaliyet gösteren firmalara hizmet sunan Deloitte’un ‘Perakende Sektörünün Küresel Güçleri 2018’ raporunda, perakende sektöründe yükselecek trendlere de yer verildi. Dijital dönüşümün etkilerinin bu trendlerde önemli rol oynadığı gözlemlendi. Ön çıkan trendler şunlar: En iyi kalitede dijital yetkinlikler geliştirmek, kaybedilen zamanı telafi etmek için fiziki ve online hizmeti birleştirmek, eşsiz ve etkili mağaza içi deneyim yaratmak ve perakendeyi en son teknolojilerle yeniden keşfetmek.

Türkiye’den iki firma listede

En büyük 250 perakendeci listesine giren BİM, raporun bu yeni sayısında gelirlerini bir önceki seneye göre yüzde 15,2 artırarak 149’uncu sırada yer alırken, Migros ise bu sene 247’nci sıradan listeye giriş yaptı. BİM Birleşik Mağazalar A.Ş. geçen sene 6,4 milyar olan gelirini, bu sene 6,6 milyar dolara çıkardı. BİM, 2011-2016 yılları arasında yüzde 19,6 büyüme elde ederek son beş yılda en hızlı büyüyen 24’üncü şirket oldu. Migros Ticaret A.Ş. ise 3,6 milyar dolarlık geliriyle devler ligine tekrar merhaba dedi. Migros’un yıllık büyüme oranı yüzde 17,8 olarak ölçülürken, bu oranla en hızlı büyüyen 37’nci şirket oldu.

Gelir düzeyine göre 2016 mali yılının en büyük 10 perakendecisi ve 2016 yılı perakende gelirleri şöyle: