Skip to main content

Terre des Hommes örgütü, Holllandalı reklam ajansı Lemz ile internetin karanlık köelerinde işlenen suçları yüzümüze çarpan etkileyici bir kampanya hazırladı

11 ülkede çocuk hakları alanında faaliyet gösteren Terre Des Hommes örgütü, geçen yıl Hollanda’da 10 hafta süren gizli bir operasyon yürüttü. Operasyon için Filipinli sanal bir kız çocuğu yaratıldı ve internetteki çocuk istismarcılarının peşine düşüldü.

Operasyonun amacı webcam’de çocukları istismar eden kişilere karşı dünyayı harekete geçirmek.. Çocuk pornosu ile mücadele etmek..

Sweetie, oldukça gerçek görünen Filipinli, küçük, sanal bir kız. Bu sanal karakter geçtiğimiz yıl 10 hafta boyunca internette sohbet odalarına girdi. Sweetie ile iletişime geçen ve para teklif eden erkeklerin kimlikleri tespit edildi. Bu kişiler polise teslim edildi.

Türkiye, Sweetie ile bağlantıya geçen yedinci ülke

Terre des Hommes kampanyadan sonra bazı rakamlar açıkladı. Sweetie’nin kıyafetlerini çıkarması için para teklif eden 1000 kişiden çoğu Amerikalı, İngiliz ya da Hindistanlı idi. Para teklif edenler arasında 34 tane de Türk vardı. Dernek, 71 ülke arasında Türkiye’nin yedinci sırada olduğunu açıkladı.

Operasyon fikrini geliştiren ajans Lemz, Cannes Yaratıcılık Festivali’ne başvurdu. Festivalde katıldığı altı kategoride Altın Aslan ödülü kazandı.

Cannes Lions yarışma kurallarına göre sosyal sorumluluk kampanyaları büyük ödül kazanamıyor. Sadece ticari kampanyalar büyük ödül kazanabiliyor. STK’lar için yapılan kâr amacı gütmeyen işlere sadece Sosyal kategoride büyük ödül veriliyor. Bu büyük ödül, bu kampanyaya gitti.

Sweetie, yaratıcısına kazandırdığı ödüller ve ünün yanısıra 10 haftada 71 ülkeden 1000 kişinin tespit edilmesini sağladı. Birçok televizyon kanalına haber oldu. Yaklaşık bir milyar kişi kampanyadan haberdar oldu.

MediaCat ve Digital Age Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan’ın “Çocukları pornoculardan korumak için ‘Sweetie’ bir fikir…” başlıklı yazının tamamına şuradan ulaşabilirsiniz.

Kaynak: radikal.com.tr