Skip to main content

Bazıları için her şeye ayrı kombin yapmak zor ve sıkıcı olabiliyor. Tespitlere göre her sabah dolap karşısında ortalama 16 dakika geçiriliyor. Özel bir etkinlik olduğunda ise bu zaman 32 dakikalara çıkıyor. Bu dakikaları dolaba bakarak geçirmek yerine, artık 7/24 online olarak seçeceğiniz stilistlere sorabileceğiniz bir mobil uygulama var.

Beş yıldır moda editörlüğü yapan Yağmur Sefa’nın kurucusu olduğu Heystyleit, uygulamayı hayata geçirme nedenini şöyle açıklıyor: “Etrafımdaki herkes yaptığım işten dolayı WhatsApp üzerinden fotoğraflar atıp  ne giyeceklerini soruyorlardı.” Sefa’nın verdiği bilgiye göre, erkek arkadaşları dolaplarında çok kıyafet olduğundan ve kombinleyememekten yakınıyor. Hatta, uygulamaya  gardırop kombinleme hizmetini koyunca ilk satın alanlar erkekler olmuş.  Sefa kadınların ise farklı etkinliklere katılırken ne giyecekleri konusunda zorlandıklarını ve bu nedenle uygulamaya ilgi gösterdiklerini söylüyor. Sefa’ya Heystyleit’in ne anlama geldiğin sorduğumuzda, “Hadi hemen stil ver” anlamında kullandıklarını ifade ediyor.

Yağmur Sefa’nın verdiği bilgiye göre, Heystyleit’i ilk çıkışından bugüne kadar 5 bin kişi indirdi. Şu an sadece iOS platformunda olduklarını söyleyen Sefa, henüz Android sürümlerinin olmadığını aktarıyor. Uygulama için 6 kişilik bir grupla çalıştıklarını belirtiyor ve sözlerine, “Biraz araştırma yaptım, diğer stilist arkadaşlarımla konuştum, onlara da bu taleplerin çok geldiğini öğrendim ve hızlıca uygulamayı tasarladık. Uygulamayı yapmaya Mayıs’ta karar verdik ve Temmuz’da App Store’daydık” diyerek devam ediyor. Sefa, Heystyleit’in kurucusu ve iki ortağı var: Ali Baran ve Asena Sarıbatur.

Heystyleit: Yurtdışına açılmak için yatırıma ihtiyacımız var

Heystyleit Kurucusu Yağmur Sefa’ya iş modelini sorduğumuzda B2B ve B2C şeklinde iki yöntemle devam edeceklerini dile getiriyor ve B2C tarafının stilistler ve kullanıcılar, B2B tarafının ise markalarla yapacakları iş birliği modeli olduğunu bildiriyor. Sefa, “Kullanıcıları satışa yönlendireceğiz” diyor. Sefa ayrıca markalarla işbirlikleri yapacaklarını da söylüyor. Uygulamayı incelediğimizde uygulama içi satın alma seçeneklerini görüyoruz ve 10 kredi için 3,49 TL, 25 kredi için 6,99 TL ve 50 kredi için ise 9,99 TL fiyat belirlendiği göze çarpıyor.

Sefa’ya yatırım ve yurtdışına açılma planlarını da sorduk. Sefa, uygulamayı yatırım almadan hayata geçirdiklerini belirtiyor. Sefa bununla birlikte yurtdışına açılmak içinse yatırıma ihtiyaçları bulunduğunu kaydediyor. Sefa ayrıca Berlin, Viyana, Milano ve Dubai’den stilistlerle görüştüklerini ve  yakında onların  da uygulamaya dahil olacakları bilgisini veriyor.

Heystyleit, Workinton Kuluçka Merkezi’nde çalışmalarını sürdürüyor.