Bir ürünün yayılması nasıl sağlanır?

Normal 0 21 false false false TR X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Normal Tablo”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:”Times New Roman”; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} Future Simple’ın CEO ve kurucusu Uzi Shmilovici, Facebook […]

Uncategorized
DigitalAge, 27.12.2011 - 13:55

Normal
0

21

false
false
false

TR
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Normal Tablo”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Future Simple’ın CEO ve kurucusu Uzi Shmilovici, Facebook ve
LinkedIn gibi oluşumların başarılarının, yayılma etkilerinden kaynaklandığını
iddia ederek, bu şirketlerin oluşturdukları ürünlerinin yayılmalarını sağlayan
özellikleri bulunduğunu söylüyor.

Uzi Shmilovici, ürünlerinin yayılmasını sağlamak isteyen
girişimcilere ürünlerini yaymaları adına kullanabilecekleri 8 farklı taktik
sıralıyor.

1. İçsel yayılımcılık

Bu tip yayılımda, ürünü başkaları kullanmadan ürünün hiçbir
değeri olmuyor. Böylelikle ürünü kullanmak isteyen kişiler, başkalarıyla
paylaşarak ve ya sözlü olarak ileterek yayılmasını sağlıyor. Örnek: Skype veya
Google+

2. İşbirlikçi yayılımcılık

Bu yayılım tipinde kişiler ürünü tek başlarına
kullanabilseler bile başkalarının kullanmasıyla beraber üründen artı değer
kazanabiliyor. Örnek: Dropbox

3. İletişim destekli yayılım

İletişim destekli yayılımda, kullanılan ürün iletişim amaçlı olduğundan, iletişim kurulan kişiye kendi tanıtımını
yapıyor. Böylelikle iletişim kanalları ve mesajları aracılığıyla ürünün kendisi
de yayılıyor. Örnek: Turkcell Blackberry’den atılan e.mailler’in altında ‘Turkcell
Blackberry tarafından gönderilmiştir’ iletisi.

4. Teşvik edici yayılımcılık

Kullanıcıların o ürünü başkalarına duyurarak  teşvik etmelerinin sağlanması bu tip yayılımcılığa giriyor. Genelde kullanılan ürünü
başkalarının kullanımı için yapılan davetler sonucunda kullanıcılara belirli
ödüller veriliyor. Örnek: Facebook’ta Texas Hold ‘Em Poker oyun uygulamasında davet
edilen kişi sayısı kadar poker çipi hediye edilmesi

5.  Yerleştirilmiş
yayılımcılık

İçerik yayınlayan internet siteleri tarafından kullanılan bu yöntem ile herhangi bir içeriği internetteki herhangi bir yere
yerleştirerek, asıl siteye geri dönebilme imkanı tanınıyor. Böylelikle ürünü
kullanan kişiler de aynı içeriği kendi internet sitelerine yerleştirerek daha
da fazla yayılmasını sağlıyor. Örnek: Youtube ve Slideshare siteleri

6.  İmza
yayılımcılığı

Ürünü kullanan kişiler, ürünün özelliklerinden birini kendi
sitelerine yerleştirir ve ya ürünün sahibi olan siteye yönlendirir. Genelde en
altta ‘katkılarıyla’ imzası da yer alır. Özellikle anket kullanımında işe
yarıyor.Örnek: SurveyMonkey anket sağlayıcısı

7. Sosyal yayılımcılık

Sosyal ağlar ile ürünlerinin yayılmasını sağlayan şirketler
genelde ürünlerini kullanmak için sosyal ağ kimlikleriyle giriş yaparak, sosyal
ağ profillerinde diğer kişilere bu ürünü kullandıklarına dair bilgilerin
yayınlanmasını sağlıyor.Örnek: Zynga veya herhangi bir Facebook uygulaması

8. Kulaktan kulağa yayılım

Bu tip yayılımcılıkta insanlar genelde ürünlerden keyif
aldıkları ve bedavaya kullanabildikleri için
kulaktan kulağa yaymaya başlarlar. Bu tip yayılımı sağlamak için hem çok iyi
bir ürün yapmak hem de insanların hakkında konşacağı birkaç orijinal özelliği
olmasını sağlamak gerekir. Örnek: Evernote ve Mailchimp

 Sizce bu taktiklerden hangisi yaygınlığa en çok yol açabilir?

 

Haber kaynak: techcrunch.com

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free