Skip to main content

‘Oyunlaştırma’ ile ‘ikinci ekran’ uygulamalarının 2014 yılında pazarlama gündeminde yer alması bekleniyor.

İTÜ İşletme Mühendisliği Kulübü tarafından düzenlenen Bilişim Teknolojileri Zirvesi’nin altıncısı bu yıl, 6-7 Aralık’ta zirveye teknolojik platformlar üzerinde markalar için yaratıcı pazarlama projeleri üreten Pharos Digital’in CEO’su Emrah Fakir konuk konuşmacı olarak katıldı.

‘Mobil Farkındalık’ konulu sunumunda oyunlaştırmanın markaların pazarlama stratejileri içerisindeki önemine değinen Emrah Fakir, kullanıcıları eğlendirerek aksiyon aldırmanın gücünü bir kere daha vurguladı.

Oyunlaştırma kavramının özündeki ödüllendirme, statü kazanma ve rekabet unsurlarının pazarlamada kullanılmasının her yaştan tüketicinin dikkatini çektiğini belirten Fakir, kurumların ihtiyaçlarına uygun olarak kurgulanan oyunların hedef kitlenin markaya duyduğu sadakati artırdığının da altını çizdi.

Oyunlaştırmanın yanı sıra yeni yılda dijital pazarlama dünyasının trendleri arasında ikinci ekran uygulamalarının da yer alacağına dikkat çeken Fakir, dijital ortamda bulunan ve televizyon izleyicisinin seyrettiği programla ilişkilendirilebilen tamamlayıcı içeriklerin markalara pazarlama stratejileri açısından önemli fırsatlar sunduğunu açıkladı.