Skip to main content

Ravi Singh, siyasette dijital kampanya yürütmenin püf noktalarını paylaştı.

İşini ‘dijital devrim yaratmak’ olarak tanımlayan ElectionMall Technologies CEO’su ve kampanya gurusu Ravi Singh, Digital Era and Politics başlıklı sunumuna demokrasinin markalaştırılması gerektiğini söyleyerek başladı ve demokrasiyi ayakta tutan üç ana sütundan bahsetti. Hükümet, kampanya ve seçim üçlüsünün ayakları üzerinden yükselen demokrasinin dijital çağda değişen dinamiklerden etkilendiğini söyleyen Singh sözlerine şöyle devam etti:

“Dijital bir yaşam tarzına geçtik. Twitter yeni palamız, Facebook ise baltamız. Şu anda dünyadaki en güçlü silah cep telefonu. Artık güç kullanarak, şiddet uygulayarak devrim yapılmıyor. Yeni devrimlerin yolu halkın sesidir. Buna e-demokrasi diyoruz fakat buradaki ‘e’nin anlamı elektronik değil ‘empowerment’ (yetkilendirme). Siyasi angajmanı teknolojiyle artırabiliriz. Angajmanda ise önemli olan sayı değil, inananların kalitesidir.”

İzleyicilerle etkileşim halinde yürüttüğü sunumuna teknolojinin evrimini açıklayan Ravi Singh’a göre bu evrim beş evreden oluşuyor:
• 1980 – 1990: PC dönemi (kişisel bilgisayarlar, masaüstü)
• 1990 – 2000: ‘World Wide Web’ dünyası
• 2000 – 2010 web 2.0 (Facebook, sosyal medya, kiralık yazılımlar)
• 2010 – 2020 web 3.0 (big data, semantik)
• 2020 – 2030 web 4.0 (yapay zeka)

Evrimin son evresinde yapay zeka dönemine girileceğini belirten Singh sunumuna siyasi kampanyalarda teknoloji kullanımıyla devam etti. Yalnızca Facebook’u bilmenin dijitali bilmeye yeterli olmayacağını söyleyen kampanya gurusu, kampanyada her biri farklı rol oynayan tüm teknolojilere hakim olmadan dijitale hakim olunamayacağını savundu.

Kampanya amaçlı sosyal medya kullanımının üç bileşeninin metrik, angajman ve etki olduğunu söyleyen Ravi Singh her toplum ve kültürün farklı dinamikleri olması nedeniyle yaratılacak angajmanın da hepsinde farklı yollar izlenerek yapılması gerektiğini vurguladı.