ETKİNLİK

Sebla Kutsal | 03.05.2018 - 14:24

‘Başarı güven ilişkileriyle sağlanıyor’

Thulium’un CEO’su Tamara McCleary, sosyal medya etkileşimi stratejilerini ve müşterilerle güven ilişkisi kurmanın önemini anlatacak.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Şirketler için pazarlama ve dijital danışmanlık konusunda çözümler üreten Thulium’un CEO’su Tamara McCleary, Digital Age Summit’te gerçekleştireceği sunumda yenilikçi sosyal medya etkileşimi stratejilerini ve müşterilerle güven ilişkisi kurmanın önemini anlatacak.

Sunumlarınızda günümüzde tüketicilerin markaları terk ettiğini söylüyorsunuz. Bu durumu açıklayabilir misiniz? Marka sadakatsizliğinin başlıca nedenleri neler?

Bir tüketicinin bir markayı terk etmesinin en önemli nedeni, marka tarafından önemsenmediği hissidir. Kötü bir müşteri deneyimi sunan markalar tüketicileri kaçırır. Bugünün markaları işlerini büyütmek ve geliştirmek istiyorlarsa takıntı derecesinde tüketici odaklı olmalılar. Ancak bu şekilde hem yeni müşteri kazanabilirler hem de hâlihazırdaki müşterilerinin mutluluğunu ve marka sadakatini sürekli kılabilirler.

Sizce hangi çağdayız; büyük veri mi, hızlı veri mi?

Bence her ikisi de; hem büyük veri hem de hızlı veri çağındayız. Büyük veri, nesnelerin interneti (IoT) ve bağlantılı cihazlarımız vasıtasıyla her geçen gün daha fazla veri çekerek gitgide büyüyor. Büyük verinin gücünden yararlanmanın yolu, ondan anlamlı içgörüler elde edebilmek ve bu içgörüleri hızlı bir şekilde uygulamaya koymaktan geçiyor. Kenar analitiği (edge analytics) gerçek zamanlı bir hizmet sunmamıza yardımcı oluyor. Bu da, kurumların inovasyonun ritmine ayak uydururken, aynı zamanda gerçekten fevkalade, gerçek zamanlı ve kişiselleştirilmiş bir müşteri deneyimi sunabilmeleri halinde hızlı veriden söz edebileceğimiz anlamına geliyor.

Mobil cihaz kullanımındaki hızlı değişimler pazarı nasıl etkiliyor?

Tüketiciler mobil telefonlarını birçok şey için kullanıyorlar. Elektronik eşyalarını uzaktan kumanda etmek, mobil uygulamalar aracılığıyla IoT cihazlarını kontrol etmek, Alexa ve Siri’ye erişmek, arama yapmak ve daha önce hiç olmadığı kadar sık satın alma kararı vermek bu kullanımlar arasında. Pazarlamanın büyüsü ise, doğru platformda, doğru hedef kitlesine, doğru mesaj iletilebildiğinde gerçekleşiyor. Şu an hepimizin ortak olarak deneyimlediği gerçek şu ki; mobil cihazlar elimizin altında ve hem mobil telefonlarımızla bağlantı kuruyoruz hem de onlara bağlı haldeyiz.

Bu yılki Digital Age Summit etkinliğindeki sunumunuzda bizlere nelerden bahsedeceksiniz? Birkaç örnekle konuşmanızın içeriğine değinir misiniz?

Digital Age Summit’te, sosyal medyada müşteri sadakati ve güven oluşturmak için samimi ve hakiki etkileşimin öneminden bahsedeceğim. İnovasyon hızının daha önceden deneyimlediğimiz her şeyin üstünde olduğu, yıkıcılığın ve istilanın “norm” sayıldığı bir çağda değişmeyen tek bir kural var; iş alanında başarı güven ilişkileriyle sağlanıyor. Parmaklarımızın ucunda bir süper güç var, bu güçle mesajımızı dünyanın dört bir yanına yayabiliyoruz. Sosyal medyanın bu süper gücünü sonuna kadar kullanmak ise; etkileşim sayesinde markamız hakkında güçlü bir kanaat önderi algısı yaratarak, güven verici ilişkiler inşa etmek demek oluyor. Etkinlikteki sunumumda, kanaat önderliği özelliğini geliştiren, marka tanınırlığını ve markanın hayran sayısını artıran yenilikçi sosyal medya etkileşimi stratejilerini anlatacağım.