Skip to main content

2012 AdEx Benchmark araştırması Barselona’da gerçekleşen Interact konferansında açıklandı. Buna göre; reklam harcamalarına göre Avrupa ülkelerinin sıralamasının yapıldığı ilk 10’da Türkiye yer almıyor.  İnteraktif reklamcılığın gelişmesi, reklam yatırımlarından daha fazla pay alması…

2012 AdEx Benchmark araştırması Barselona’da gerçekleşen Interact konferansında açıklandı. Buna göre; reklam harcamalarına göre Avrupa ülkelerinin sıralamasının yapıldığı ilk 10’da Türkiye yer almıyor. 
İnteraktif reklamcılığın gelişmesi, reklam yatırımlarından daha fazla pay alması için 33 ülkede faaliyet gösteren IAB  (Interactive Advertising Bureau), 2012 AdEx Benchmark Araştırması’nı yayınladı.
 
IAB Europe’nin yıllık Avrupa’nın online reklam pazarına rehberlik eden AdEx Benchmark araştırması Barselona’da gerçekleşen Interact konferansında duyuruldu.
Araştırmaya göre; reklam pazarında yüzde 11,5 büyüme ile en iyi çıkışı yapan alan online mecra oldu. 
Online video reklam kategorisi 2012 yılında yüzde 50,6 oranında büyüyerek yaklaşık 661,9 milyon Euro’luk harcamaya ulaştı.
Mobil reklam harcamalarıysa yüzde 78,3 oranında büyüme kaydederek 392 milyon Euro’luk toplam değere ulaştı. Bu rakamla birlikte Avrupa’da mobil reklamcılık, online görüntüleme harcamalarının yüzde 5’ine sahip durumda.
Türkiye ilk 10’da yok
Avrupa ülkeleri arasında yapılan online reklam harcamaları ilk 10 sıralamasında Türkiye bulunmuyor. İlk sırasında İngiltere’nin (6,6 milyar Euro) yer aldığı liste şöyle devam ediyor:
Almanya (4,6 milyar dolar), Fransa (2,8 milyar dolar), Rusya (1,5 milyar dolar), İtalya (1,4 milyar dolar), Hollanda (1,2 milyar dolar), İspanya (0,9 milyar dolar), İsveç (0,8 milyar dolar), Norveç (0,6 milyar dolar), Danimarka (0,6 milyar dolar).
En yüksek pazar payı büyümesini  gerçekleştiren yüzde 34 ile Rusya ve onu takip eden yüzde 30,4 ile Türkiye oldu.