Skip to main content

TNS tarafından yürütülen araştırmaya göre Spotify bugün Türkiye’de online kullanıcılar arasında her 4 kişiden 3’ünün bildiği bir marka

Spotify’ın TNS ile toplam 20 pazarda yürüttüğü ve Türkiye’den 15-64 yaş aralığında 1451 kişinin katıldığı “Yeni Radyo” Araştırması’nın verilerine göre, ülkemizde Spotify’ın bilinirliği yüzde 73’lere ulaşmış durumda. Geçen seneye göre marka bilinirliğinin yüzde 24 arttığı göz önüne alındığında Spotify, önümüzdeki yıllarda Türkiye’nin en çok bilinen markalarından biri olacak gibi görünüyor.

Sosyal medyada var mısın, Spotify kullanıyor musun?

Bu sene ikincisi yapılan Yeni Radyo Araştırması’nın verilerine bakıldığında, Spotify’ın reklam destekli versiyonunu kullanan ücretsiz kullanıcılar (Spotify Free) ile geleneksel radyo dinleyicisi arasında belirgin farklar ortaya çıkıyor. Spotify Free kullanıcıları, hayatlarının her alanında dijital deneyime öncelik veriyor ve Spotify’ı en çok akıllı telefonları üzerinden kullanıyor. Akıllı telefonlardan sonra diz üstü bilgisayarlar gelirken, üçüncü sırada ise tabletler yer alıyor. Aynı zamanda dijital dünyayı yakından takip eden ücretsiz Spotify kullanıcıları, geleneksel radyo kullanıcılarına göre Facebook, Instagram, Twitter ile Snapchat gibi sosyal medya kanallarında oldukça aktifler, hatta çevrelerinin ve takipçilerinin fikirlerini etkilemede büyük potansiyele sahipler.

Müzik deneyimi günün her saatine uzanıyor

Araştırmanın kullanıcı profili analizi, müzik dinleme deneyiminin gün içindeki dağılımı açısından da radyo dinleyicileri ve Spotify kullanıcılarının farklı eğilimleri olduğunu gösteriyor. Verilere göre, radyo dinleyicileri daha çok sabah saatlerinde müzik dinliyor, gün içinde bu oran düşüyor. Spotify üzerinden yaşanan müzik deneyimi ise günün neredeyse tamamına yayılıyor. Spotify kullanımı özellikle öğle saatlerinden sonra giderek artıyor ve akşam 20:00 sularında zirve yapıyor. Böylece radyo ile Spotify gün içerisinde birbirini tamamlayıcı bir rol oynuyorlar. Diğer yandan radyo, daha çok araba kullanırken dinlenirken, Spotify ise internette gezinirken, çalışırken, sosyalleşirken ya da spor/dinlenme gibi kişiye özel zamanlara da yayılarak günün her zamanını kapsıyor.

spotify infografik