Skip to main content

Vodafone’un elde ettiği sonuçlara göre, inşaat sektörü %47’lik Dijitalleşme Endeksi ile Türkiye ortalaması olan %53’ün altında kalıyor

Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi tarafından yapılan araştırmada toplam 1.308 firmanın Dijitalleşme Endeksi hesaplandı. Buna göre, yaklaşık 63 bin işletmenin faaliyet gösterdiği ve 2 milyon çalışanla %10’luk istihdam payına sahip olan inşaat sektörünün %47’lik Dijitalleşme Endeksi ile Türkiye ortalaması olan %53’ün altında kaldığı görüldü. KOBİ pazarının en büyük sektörü olarak Türkiye’nin ekonomik kalkınmasında önemli bir yere sahip olan inşaat sektöründe, var olan çözümlerin kullanılmadığı, özellikle şantiyelerde dijitalleşme için atılması gereken adımların olduğu tespit edildi.

Vodafone’un Yarına Hazırım Platformu’na katılarak Dijitalleşme Endeksi’ni hesaplayan inşaat şirketlerinden elde edilen verilere göre:

Her 10 işletmeden 6’sının proje tanıtımını etkili yaparak müşteri yönetimini ve bağlılığını artıracak çözüme ihtiyacı var. Ancak, işletmelerin %64’ü proje tanıtım ve yeni satış imkânı sağlayan çözümleri kullanmıyor. Bu çözümleri kullanan işletmeler ise %35’e varan oranda daha fazla müşteri adayına erişim sağlıyor.

Her 10 firmadan 4’ünün şantiye alanında ve ofis dışında ustası, kalfası ya da satış elemanı bulunuyor. Ancak, %80’i şantiyelerini denetleyebilecekleri ya da satış ekipleri ile anlık iletişim kurarak onları uzaktan yönetebilecekleri bir uygulamayı kullanmıyor.
İnşaat sektörünün en büyük ihtiyacını 7/24 iş takip çözümlerinin kullanılması oluşturuyor. Sektör çalışanları, proje dosyalarından tekliflerine, tüm belgeleri her an her yerde yanlarında taşıyabiliyor. Dosyalarını bulut ortamında güvenle saklayarak yüksek boyutta e-posta gönderip alarak iş verimliliğini artırabiliyor.

Dijitalleşme Endeksi’nde %80’e varan oranda artış

Vodafone, inşaat sektöründe Dijitalleşme Endeksi’ni hesaplayan işletmelere farklı ihtiyaçlarına özel verimliliklerini artırmaları için öneriler sunuyor. Bu kapsamda, Dijitalleşme Endeksi’ni yükseltmek isteyen inşaat şirketlerine de çözüm sunan Vodafone, sektörde bugüne kadar çok sayıda şirketin dijitalleşmesini sağladı. Örneğin;

Türkiye çapında binlerce noktada ve yurtdışında 40 ülkede DYO Renk Pınarı sistemi ile müşterilerine çeşitli renk seçenekleri sunan Dyo Boya; Vodafone’un sunduğu Renk Satış Takip Sistemi ile Dijitalleşme Endeksi’ni %50’den %70’e yükseltti.

İstanbul, Bursa, Konya, Çanakkale ve Adapazarı’nda konut projeleri yapan Bak Yapı, Vodafone’un sunduğu Şantiye Denetim Paketi ile Dijitalleşme Endeksi’ni %57’den %80’e çıkarırken, Şantiye Denetim Paketinin sağladığı faydalarla verimliliğini %40 artırdı.

Emre Ekinci İç Mimarlık, birçok şehirde proje yapıyor, Vodafone’un sunduğu 7/24 İş Takip Paketi ile ofisini cebinde taşırken Dijitalleşme Endeksi’ni %40’dan %75’e yükseltti ve proje teslim süresini %25 hızlandırdı.