Apple’ın bugüne kadar “esinlendiği” 5 büyük marka

Apple’ın son yazılımlarında kullandığı özellikler, Steve Jobs’un “İyi sanatçılar ödünç alır, mükemmel sanatçılarsa çalar.” sözünü hatırlatıyor.

CİHAZLAR
Sedef Sezgin, 27.12.2013 - 12:00

Apple’ın arayüz tasarımlarını yakından takip edenler özellikle OS X Maverick ve iOS7 tasarımlarının aslında eski ya da tanıdık fikirlerden oluştuğunu fark etmiştir. Markanın çıkardığı son yazılımlarda Windows 8, Android  hatta Chromebook’tan esinlenmeler olduğu görülüyor.  Bu durum Steve Jobs’un “İyi sanatçılar ödünç alır, mükemmel sanatçılarsa çalar.” lafını da doğrular nitelikte. Apple’ın son yazılım güncellemelerinde etkilenmiş olabileceği  beş marka ve bu markaların özellikleri şöyle:

Şeffaflık

İlk kullanan marka: Windows Vista “Aero”

iOS7 kullanıcılarının fark ettiği ilk özellik uygulama ikonlarının daha düz, 2D bir görünüm almış olmasıydı. İkinci önemli özellik ise şeffaflık düzeyinde yapılan değişiklikler olmuştu. iOS7’de “Command Center” gibi menüler cam levhanın üzerine basılmış gibi duruyor, masaüstü uygulamaları ise arka planda belli belirsiz görünüyor. Bu özelliği daha önce güçlü grafik kartı gerektiren Windows Vista’nın şeffaf arayüzü Aero’da görmüştük. Ancak uygulama noktasında Apple farkını ortaya koyuyor. Windows’un 3D özelliğiyle birlikte kullandığı şeffaflığı, Apple daha düz, 2D görünüme sahip olan arayüzünün derinliğini ortaya çıkarmak için kullanıyor.

Canlı duvar kağıtları

İlk kullanan marka: Android

Android ilk çıktığında en etkileyici özelliği arka plandaki canlı duvar kağıtlarıydı. Tasarım olarak kötü bir seçim olmalarına ve şarjın dayanma süresini azaltmalarına rağmen kullanıcıların dikkatini çekmişti.

Apple iOS7 ile tamamen anime bir arkaplan yaratma çabasına girmedi ancak daha zekice bir yöntem kullanarak ana sayfada “parallax viewing” denen bir özellik kullandı. Bu özellik sayesinde telefonu tutuş açınız değiştikçe ekrandaki resim açıya uyumlu olarak yer değiştiriyor. Böylece Google’ın canlı duvar kağıdı özelliğiyle yaratmak istediği etkiyi Apple iOS7 ile yaratmayı başarıyor.

Masaüstü Bulut Uygulamaları 

İlk kullanan marka: Chromebook

Mac kullanıcılarına hitap eden masaüstü işletim sistemi OS X Mavericks’te, Chromebook’un etkileri göze çarpıyor. Apple, iWork gibi uygulamaları, yaptığınız her değişimin bulutta otomatik olarak kaydolduğu tarayıcı temelli bir panele taşıyarak senkronize ediyor. Bu sayede iWork’ü herhangi bir masaüstü bilgisayarda açabilmenize olanak tanıyor.

Multitasking Kart

İlk kullanan marka: Palm

Palm Pre en az ilgi gören en iyi telefonlardan biri olmuştu.  Üstelik Apple için çalışan birçok tasarımcı ve mühendis Palm Pre’ye de katkıda bulunmuştu. Palm Pre’nin özelliklerinden biri uygulamaların kart gibi görünmesi, böylece kart çevirir gibi soldan sağa hareket ettirilebilmeleriydi. Palm Pre telefonlarda daha önce kullanılan bu özellik iOS7’de yapılan bir yenilik olarak açıkça göze çarpıyor.

Tagler ve Tabler 

İlk kullanan marka: Opera, Firefox, Twitter vs. 

Twitter sayesinde ünlenen Tag kullanımı ve Firefox ya da Opera gibi tarayıcılar sayesinde öne çıkan çoklu tab kullanımı aynı amaçla ortaya çıkan iki özellik. Tag ve Tab kullanımının amacı  internet çağında ortaya çıkan bilgi kirliliğinden biraz daha seçici olarak kurtulabilmek.  OS X işletim sisteminde kullanılan “Finder”  ile hashtag kullanarak arama yapmak mümkün. Apple böylece masaüstünde internet kullanımını kolaylaştıran iki özelliği başka markalardan esinlenerek ürünlerinin tasarımında kullanmış oluyor.

Apple, genellikle herhangi bir özelliği ilk piyasaya çıkaran marka olmayı tercih etmiyor. Markanın kullanıcı arayüzünü Xerox şirketinden çaldığı bile konuşulmuştu.  Böyle bile olsa Apple tüm doğru uygulamaları doğru zamanda ve doğru yerde kullanarak farklılaşmayı başardı.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kaynak: Fast Company 

BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free