Skip to main content

Bu yıl Coca-Cola, liderliğini Apple’a bırakarak; hazırlanan listede üçüncü sıraya yerleşti.

Her yıl açıklanan Interbrand Best Global Brands raporuna göre; Apple, Coca-Cola’yı geçerek dünyanın en değerli markası oldu.

The New York Times’ta yer alan habere göre; Interbrand’ın Global Başkanı Jez Frampton, Apple’ın 2011 yılında yer aldığı 11’nci sıradan geçtiğimiz sene ikinci sıraya yükseldiği açıklamasını yaptı.

Rapora göre; Apple’ın değeri, 2012 yılına göre yüzde 28 artışla 98,3 milyar dolara ulaştı. Coca-Cola ise yüzde 2’lik artışla 79,2 milyar dolarlık değere sahip oldu.

Apple’ın rakipleri Google ve Samsung da listede üst sıralara yükseldi. Geçen yıl dördüncü sırada yer alan Google, bu sene ikinciliğe yükselmiş durumda.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

‘Best Global Brands’ raporunun ilk 10 sıralamasında beş teknoloji firması yer alıyor. Sıralama ise Apple, Google, Microsoft, Samsung ve Intel gibi teknoloji firmalarıyla devam ediyor.

Rapor hakkında:

Omnicom Group’un sahibi olduğu kurumsal kimlik ve marka danışmanlık şirketi Interbrand, 2000 yılından beri her yıl ‘Best Global Brands’ raporunu düzenliyor.