Anti-Apple kampanyası işe yarıyor

Samsung’un Galaxy SII telefonunun tanıtımı için iPhone ile dalga geçtiği reklam, tüketici tutumlarını etkiliyor. Samsung, Glaxy SII telefonunun tanıtımı için iPhone kullanıcılarının algılarını değiştirmeyi hedefleyen iki tane reklam piyasaya sürdü. 22 Kasım ve 1 Aralık arasında televizyonda gösterilen reklamlar, iPhone kullanıcılarının ‘cool’ ve ‘bohem’ imajları ile iPhone’un pil ömrü ile dalga geçiyor. Tüketicilerin markalara karşı […]

Uncategorized
DigitalAge, 23.12.2011 - 17:10

Samsung’un Galaxy SII telefonunun tanıtımı için iPhone ile dalga geçtiği reklam, tüketici tutumlarını etkiliyor.

Samsung, Glaxy SII telefonunun tanıtımı için iPhone kullanıcılarının algılarını değiştirmeyi hedefleyen iki tane reklam piyasaya sürdü. 22 Kasım ve 1 Aralık arasında televizyonda gösterilen reklamlar, iPhone kullanıcılarının ‘cool’ ve ‘bohem’ imajları ile iPhone’un pil ömrü ile dalga geçiyor.

Tüketicilerin markalara karşı besledikleri olumlu ve olumsuz duyguları ölçen YouGov’un BrandIndex’i, Samsung’un bahsi geçen reklamları gösterildikten sonra, Samsung ve iPhone markalarına olan tutumları karşılaştırdı. Tüketicilere, ‘Son iki haftadır bu marka ile ilgili duyduklarınız olumlu muydu yoksa olumsuz muydu?’ sorusunu sorarak, 100 ile -100 arasında bir ölçekte cevapları konumlandırdı. Bu bağlamda 0 puanı, duyulan olumlu ve olumsuz geribildirimlerin eşit olduğunu belirten nötr sayı oldu.

Araştırma sonuçlarına göre, Apple ile dalga geçen reklamlar yayınlandıktan sonra Samsung’a karşı beslenen olumlu duygular da yükselme gerçekleşirken, iPhone’a karşı tutumlardaki olumlu duygularda bir düşüş yaşandı.

Samsung’un Apple ile dalga geçtiği reklam:

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free