TEKNOLOJİ

Sebla Kutsal | 19.04.2017 - 15:58

Anayasa referandumu Google’a böyle yansıdı

Türkiye’de 16 Nisan’da gerçekleştirilen anayasa değişikliği referandumunun öncesi ve sonrasındaki Google aramaları, kamuoyu ilgilisinin nasıl yön değiştirdiğinin güzel bir aynası…

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Google Trends‘in verilerine göre, Türkiye’den anayasa referandumuyla ilgili en fazla arama “referandum” kelimesiyle 15 ve 16 Nisan günlerinde yapıldı.

İnsanların bilmediklerini sormak için başvurduğu birincil kaynak haline gelen Google’da “referandum” kelimesiyle aramalar 9 Nisan tarihi itibarıyla artış gösterdi ve 15-16 Nisan’da tavan yaptı. “Referandum” kelimesiyle en çok arama Türkiye’den yapılırken, Almanya ve Hollanda’dan da bu anahtar kelimeyi aratanların olduğu gözlemlendi.

Aynı tablo, “2017 referandum” sözcüğü için de geçerliyken, “referandum 2017 sonuçları” araması 16 Nisan itibarıyla sert bir çıkış gösterdi.

Türkiye’de referandumla ilgili aramalarda; “2017 anayasa değişikliği maddeleri”, “yeni anayasa maddeleri”, “yeni anayasa değişikliği maddeleri”, “referandum maddeleri” ve “18 madde” ifadeleri de sıkça kullanıldı.

Bahçeli’nin çıkışı

“Evet”e destek veren Milletçi Hareket Partisi (MHP) lideri Devlet Bahçeli, referanduma 2 gün kala katıldığı bir televizyon programında yaptığı “eyalet sistemi” yorumuyla gündemi bir anda değiştirmişti. Bu nedenle 14 Nisan’daki aramalara damgasını vuran, Bahçeli’nin bu çıkışı oldu. Bahçeli’nin bu açıklamasının ardından, o güne kadar neredeyse hiç aranmamış olan “eyalet sistemi” Google’da popüler oldu.

YSK trend oldu

Seçim günü yaşanan “mühürsüz oyların kabul edilip/edilmemesi” tartışmasının akabinde ise, tahmin edileceği üzere YSK (Yüksek Seçim Kurulu) araması Google’da bir anda trend oldu. 16 Nisan günü Google’da Türkiye’den en çok aranan 2. kelime YSK oldu. YSK kelimesinin aratıldığı ülkeler sırasıyla; Türkiye, Kıbrıs, Slovenya, Polonya ve Macaristan iken, “YSK referandum kararı” da yine son günlerin en çok aratılan keyword’leri arasında yer aldı.

Seçim sonrası

Seçimin ertesi günü gözler döviz kuruna çevrildiği için Türkiye’nin Google Trends listesinde “dolar” en çok aranan sözcük olarak günü birinci sırada bitirdi.

Referandumla ilgili olarak, Karşıyaka sponsorluğuyla gündeme gelen “Yaşar Holding” de bugünün (19 Nisan) en çok arananlarında ilk 10 içine girdi.

 

 

 

 

Facebook
Twitter
Linkedin
+