Skip to main content

Amazon Web Services (AWS), ofisler için akıllı asistan hizmeti Alexa for Business’ı tanıttı.

Ofiste takvimleri yönetmek veya veri araştırmak gibi sıkıcı görevlerle zamanımızın çoğu harcanıyor. Çalışanların üretken kalmasına yardımcı olmak için tasarlanmış ofis teknolojileri de genellikle bu yüke ekleniyor.

Alexa for Business, iş yerinde teknolojiyle etkileşime girmek için insanların ses kullanmalarına izin vererek bu zorlukların çoğunu çözmeye yardımcı oluyor. İş yerindeki akıllı yardımcınız Alexa for Business ile bir konferans çağrısı yapmak, “Alexa, toplantıyı başlat.” cümlesini kurmak kadar kolay. Alexa for Business çalışanların takvimlerini yönetmelerine, görev listelerini unutmamalarına ve telefon görüşmeleri yapmalarına yardımcı olabiliyor. Alexa for Business, ofis ortamında yaşanan bir ekipman sorununun IT’ye bildirilmesi veya müsait bir toplantı salonu bulunup rezerve edilmesi gibi işlemleri yalnızca birkaç kelimeyle gerçekleştirebiliyor.

Müşteriler, iş yerindeki ortak alanlara (konferans salonları, toplantı odaları, lobiler ve iletişim merkezleri) paylaşımlı Alexa cihazları kurup onları yönetebiliyor ve kaydedebiliyor. Paylaşımlı Alexa cihazlarıyla kullanıcılar “Alexa, toplantıyı başlat/bitir.” diyerek konferans salonlarındaki toplantıları başlatıp sonlandırabiliyor. Alexa, mevcut video konferans ekipmanını veya bir Alexa cihazını kullanarak toplantıya otomatik olarak bağlanıyor. Bireysel kullanıcılar ayrıca, Alexa for Business’ı masalarından kalkmadan konferans görüşmelerine otomatik bağlanmak, gelecek randevuları kontrol etmek ve toplantı ayarlamak/iptal etmek için kullanabiliyor. Alexa for Business Microsoft Office 365, Microsoft Exchange ve Google G Suite ile çalışıyor.