Skip to main content

Amazon, 2006 yılında Emre Aydın tarafından kurulan Çiçeksepeti.com’dan bir azınlık hissesi satın aldı. Bu hisse alımı, son zamanlarda Türkiye’deki e.ticaret ve dijital şirketlere yapılan yatırımlar için bir ilk değil. Istanbul’da…

Amazon, 2006 yılında Emre Aydın tarafından kurulan Çiçeksepeti.com’dan bir azınlık hissesi satın aldı. Bu hisse alımı, son zamanlarda Türkiye’deki e.ticaret ve dijital şirketlere yapılan yatırımlar için bir ilk değil.

Istanbul’da merkezi bulunan Çiçeksepeti.com, 2006 yılında Emre Aydın tarafından kurularak, Türkiye’nin birçok şehrine çiçek, takı, yemek ürünleri, oyuncak ve başka hediyeler gönderen bir startup şirketi. Şu an bünyesinde 160 çalışanı bulunan ÇiçekSepeti, Ocak 2011’de Hummingbird Ventures adlı Belçika merkezli bir risk sermayesi fonundan yatırım almıştı.

Bu Türk e.ticaret ve dijital şirketlere yapılan ilk büyük yatırım değil. Geçtiğimiz yaz Trendyol ve Grupfoni de yabancı sermayeli şirketlerden ilgi görmüştü.  Kleiner Perkins Caufield & Byers ile Tiger Global şirketleri Trendyol’a 25 milyon ve 30 milyon dolar arasında bir yatırım yapmış; Quants Financial Services ise Grupfoni’den bir azınlık hissesi almıştı.

Peak Games adlı Türk sosyal oyun şirketi de, büyük yatırımcıların ilgisini çeken oyunculardan biri. Yaklaşık 10 milyon kullanıcısı bulunan oyun şirketi şimdiden dünya üzerinde en hızlı büyüyen on sosyal oyun şirketlerinden biri olarak sıralanıyor. 2010 yılında kurulan Peak Games’in Istanbul, Ankara, Barcelona, Berlin ve Amman’da ofisleri bulunuyor. Şirket, Earlybird Venture Capital ve Hummingbird Ventures şirketlerinin yatırımları ile destekleniyor.  Bunlara ek olarak, Gittigidiyor.com ve Markafoni de büyük oluşumlu yabancı sermayeli şirketlerden yatırım alanlar listesinde yer alıyor.

Markafoni’nin CEO’su Sina Afra kendi blog sitesinde, Türkiye’nin yabancı sermayeler için neden önemli olması gerektiğini açıklayan bir yazıda, Türkiye’de 35 milyon kişinin internet kullanıcısı olduğunu ve son 4 yıl içerisinde e.ticaret alanında yaklaşık yüzde 325’lik bir hızla büyüdüğünü bildirdi. Businessinsider.com adlı sitede yayınlanan bu makalesinde Afra, Türk e.ticaret sektörüne nüfuz edilme oranının henüz yüzde 25 olduğunu ve 46 milyon kredi kartı sahibi ile Avrupa’ya kıyasla oldukça yüksek bir kart kullanımına sahip olan Türkiye’nin, ‘uyanmaya başlayan büyük bir dev’ olduğunu ifade etti.

Sizce Türkiye e.ticaret alanında Avrupa’da lider olabilir mi?