Skip to main content

Alibaba.com Türkiye, Türk KOBİ’lerinin dijitalleşmesi ve e-ihracata açılması yönünde çalışmalarını hızlandırdı. Alibaba.com Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat’la e-ihracatta devletle yürüttükleri projelerden üniversitelerdeki eğitim programlarına çeşitli konuları görüştük.

Alibaba.com Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat‘la görüşmemize gündemdeki en yeni konu olan e-ihracat projesiyle başlıyoruz. Ekonomi Bakanlığı’nın himayesi ve Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) desteğiyle yürütülen proje, ülkemiz KOBİ’lerinin yeni pazarlara erişimini kolaylaştırmak, yeni ihracatçılar oluşturmak, KOBİ’lerin dijital dönüşümüne katkı sağlamak ve geleneksel ihracattan e-ihracata dönüşümü sağlamak amacıyla bir e -ticaret projesi geliştirildi. Cüneyt Erpolat’ın verdiği bilgiye göre, proje ile ihracatçıya yeni pazarlar oluşturmak, dış pazarlarda sürekli artan ve sabit müşteri portföyü oluşturmak, mevcut ihracatçıların verimliliğini artırmak gibi hedefleri de olan e-ticaret projesiyle her yıl ihracat yapan ihracatçı sayısını ve ihracat menzilinin artırılması amaçlanıyor. Bu noktada e-ticaret sitelerine üye olan KOBİ’lerin üyelik ücretlerinin yüzde 80’i devlet tarafından karşılanıyor.

Alibaba.com’un KOBİ’leri e-ticaret okuryazarı çalışmaları

Alibaba.com Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat’a Türk KOBİ’lerinin nasıl e-ticaret okuryazarı olabileceklerini de soruyoruz. Cüneyt Erpolat bu noktada eğitimin önemine değiniyor ve Bahçeşehir Üniversitesi ve Yeditepe Üniversitesi yürüttükleri programlar olduğunu söylüyor. Bu projeler elektronik dış ticaret uzmanı yetiştirme ve Alibaba.com platformunun kullanımına yönelik şekilde tasarlanmış. Erpolat bu projelerin orta ve uzun vadeli olduğunu dile getirirken, kısa vade için de yeni bir projeleri bulunduğunu ifade ediyor. Alibaba.com’un yüzde 100 bir iştiraki olan One Touch ile satıcı ve alıcı arasındaki e-ihracatı kolaylaştırmak için oluşturulmuş bir ara yüz aslında. Erpolat, sistemin nasıl işlediğini şu örnekle açıklıyor: “Diyelim ki, benden 10 bin bardak almak istiyorsunuz. Satıcı olarak benim bu işi yürütecek yetişmiş elemanım olmayabilir,  lojistik ve vergilendirme tarafını da takip edemeyebilirim. İşte, One Touch bu işlemi benim adıma yapıyor.” Erpolat, Türkiye’de bu şirketin kuruluşu için çalışmalarının sürdüğünü ve kısa sürede ülkemizde bu sistemi hayata geçireceklerini sözlerine ekliyor. Bu şirketin sunacağı ara yüzün tamamen Türkçe olacağını not edelim.

Alibaba.com’un Türkiye’de 4 milyon üyesi var

Cüneyt Erpolat’la görüşmemizde Alibaba.com’un Türkiye’deki durumu hakkında da durduk. Erpolat, Türkiye’de ücretli ve ücretsiz olmak toplam 4 milyon üyeleri bulunduğunu belirtiyor. Türkiye’nin hemen hemen her şehrinde üyeleri olduğunu söyleyen Erpolat, ilk 5 şehrin İstanbul, İzmir, Ankara, Adana ve Gaziantep’ten meydana geldiğinin altını çiziyor. Erpolat’ın verdiği bilgiye göre, Alibaba.com Türkiye’de her yıl yüzde 20 oranında büyüme kaydediyor. Alibaba.com ile ilgili diğer bir çalışma da, Alibaba mobil uygulamasının Türkçeleştirilmesi. Erpolat şu an İngilizce olan uygulamanın Türkçeleştirilmesiyle ofise gitmeden birçok işlemin yapılabileceğine dikkat çekiyor.