‘Akıllı ve bağlı’ bir dünyaya ne kadar hazırız?

Digital Age, Şubat 2015 sayısında “akıllı ve bağlı” bir dünyaya ne kadar hazır olduğumuzu sorguluyor

CİHAZLAR
DigitalAge, 02.02.2015 - 18:30

İnternet ile tanışalı neredeyse 21 yıl oldu. Bu süreç içinde tam anlamıyla bağımlısı olduk.

Geldiğimiz süreçte genel olarak temelde dört aşamadan geçtik:

  • İlk aşamada e-posta kullanmaya başladık, aramalar yaparak bilgiye daha hızlı ulaştık.
  • İkinci aşamada bunu işe çevirdik ve e-ticaret gibi iş modelleri ortaya çıktı.
  • Şu an içinde bulunduğumuz aşamada ise bulut, mobilite ve sosyal ağlar gibi değişik mecralarda hayatımızı kolaylaştırmaya ve renklendirmeye başladık.
  • Dördüncü evre ise nesnelerin birbirleriyle iletişim kurmaya başladığı, yeni sanayi devrimi olarak nitelendirilen IoT (Internet of Things) yani “Her Şeyin Interneti” diye tabir ettiğimiz dönem. Bu dönem teknoloji çevrelerine göre yolcuğun son noktası.

Nesneler İletişime hazır, Türkiye IoT’a hazır mı?

2020 yılında 20 trilyon dolar bir ekonomik değere ulaşacağı ön görülen “Her Şeyin İnterneti” ekosisteminin birbiriyle iletişim kuran nesneleri hayatımızı değiştirmeye hazırlanıyor. Bu değişimin ayak seslerini yüksek sesle işittiğimiz CES 2015’te tanık olduğumuz birbirinden ilginç ürünler hayal edilen akıllı ve bağlı dünyanın çok küçük bir parçası yalnızca. Dünyanın yoğunlaştığı bu sıcak konuyu bu ayki Digitable toplantımızda masaya yatırdık. Nesneler iletişime hazır, hazır olmasına da “Türkiye bu teknolojilere ne kadar hazırlıklı?” ana teması ekseninde “Nesnelerin İnterneti” önündeki bariyerleri konuştuk.


Altyapı, büyük veri, cihaz yönetimi, teknoloji yatırımları gibi tüm dünyayla ortak olan problemler olduğu ortak paydasında buluşan katılımcılara göre doğru ticari model ve son kullanıcı tarafında bilinçlendirme ile “Nesnelerin İnterneti” işini faydalı bir ekosisteme dönüştürmek mümkün.

Digitable toplantımıza katılan isimler; IBM Türkiye, Ortadoğu ve Afrika Teknik Satış Müdürü Server Tanfer, Blesh Kurucusu Uğur Gökdere, Cisco Kurumsal Satış Bölümü Yöneticisi Onur Akın, Turkcell Stratejik Pazarlama ve M2M Servisleri Müdürü Engin Çomakçı, TP-LINK Ülke Müdür Yardımcısı Ali Dinçer, Veri analisti Ömer Nadir, Avea Ürün Yönetimi Kıdemli Müdürü Gökhan Uslu, Proline İş Geliştirme ve Strateji Müdürü Serhan Ünalan ve Qualcomm Kıdemli İş Geliştirme Yöneticisi Evren Kozcu oldu.

Şubat 2015 sayısına özel hazırladığımız “Yeni Nesil Ajanslar” ekinde yeni nesil ajansların yükselişi, geleceğin ajans profilleri, yeni nesil iş modelleri gibi konuları reklam dünyasından tanınmış uzman isimlerin görüşleri ışığında sayfalarımıza taşıdık.

Dergide öne çıkan diğer başlıklar:

  • Sosyal medyanın en hızlı otomobilleri
  • Y Kuşağını anlamak
  • İçerik pazarlamanın kralları
  • Tatilde erken rezervasyon dönemi
  • Perakendede omni-channel devri
BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free