Akıllı telefonlar lider, tabletlerin payı artıyor

Bullseye Worldwide ve InMobi, Türkiye’deki mobil reklam ağlarının kullanım detaylarını açıklayan bir infografik yayınladı

İNFOGRAFİK
DigitalAge, 09.03.2016 - 09:48

InMobi ile Bullseye Worldwide’ın Türkiye’deki mobil reklam ağlarının kullanım detaylarına ışık tutan araştırma sonuçları, bir infografik olarak yayınlandı. 2015 yılının üçüncü ve dördüncü çeyreğini karşılaştıran araştırma sonuçları, yalnızca reklam görüntülenmelerine değil, Türk halkının mobil cihaz ve işletim sistemi tercihlerini de ortaya çıkartıyor. InMobi Türkiye’de aylık 14,5 milyon tekil cihaza erişim sağlarken, aylık 675 milyon reklam gösteriyor. Bu da InMobi’nin Türkiye’deki akıllı telefon kullanıcılarının neredeyse yarısı olan yüzde 49’una ulaştığını gösteriyor.

Akıllı telefonlar lider, tabletlerin payı artıyor

Akıllı telefonlardan elde edilen reklam gösterimleri 2015 yılının son çeyreğinde yüzde 90,9 oranını gösteriyor. Ancak bu oran, üçüncü çeyrekte yüzde 94,5 seviyesindeydi. Bu gerileme ise kendini, tabletlerdeki artış olarak gösterdi. Üçüncü çeyrekte yüzde 4,5 olan tablet cihazlardan elde edilen reklam gösterimleri, dördüncü çeyrekte neredeyse ikiye katlanarak yüzde 8,9 seviyesine fırladı.

Android %70 ile birinci işletim sistemi

Reklam gösterimlerinin hangi işletim sistemleri üzerinde en fazla oranda gerçekleştirildiğine bakıldığında, raporda Android işletim sistemi yüzde 70,7 oran ile açık ara fark ile liderliğini koruyor. Apple’ın mobil işletim sistemi iOS ise son çeyrekte yüzde 26,8 oran elde edebilmiş. En çok reklam gösterimi alınan üçüncü mobil işletim sistemi ise yüzde 2 oranı ile Windows OS olarak gösteriliyor.

En çok kullanılan üretici Samsung

Kullanıcıların telefon tercihleri, reklam gösterimlerine de doğrudan etki ediyor. Apple’ın iPhone telefonu bir tek cihaz olarak tanımlandığı için istatistiklerde yüzde 25,1 oranında reklam gösterimi verdiği görülüyor. Ancak Android üreticisi şirketlerin birden çok modelde telefonları olduğu için, istatistikler her bir telefon başına orantısal rakamları veriyor. Örneğin Samsung Galaxy S4’ün reklam gösterimi alma oranı yüzde 3,2 olduğu halde, Galaxy S III modelinin yüzde 2,6 olduğu göze çarpıyor.

İnfografik çalışmalarına tıklayarak; daha yüksek çözünürlüklü versiyonlarına ulaşabilirsiniz.

BullseyeInMobi_Turkiye_Pazar_Arastirmasi_Q4_2015_

 

BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free