TEKNOLOJİ

H.Kerem Fındık | 18.04.2018 - 17:41

Akıllı telefonda kârın aslan payı Apple’da

iPhone X kısa süre önce piyasaya çıkmasına rağmen akıllı telefonda kârın yüzde 35’ine sahip oldu.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Apple’ın akıllı telefon pazarındaki kârın yüzde 86’sına sahip olduğu açıklandı. Araştırma firması Counterpart Research’ün 2017 4Ç itibariyle paylaştığı verilere göre, Apple akıllı telefon pazarındaki payın yüzde 86’sını elde etti. Counterpart Research’ün analizinde marka ve model bazındaki kâr oranları şöyle sıralanıyor: iPhone X (yüzde 35), iPhone 8 (yüzde 19,1), iPhone 8 Plus (yüzde 15,2), iPhone 7 (yüzde 6,2), iPhone 7 Plus (yüzde 5), Galaxy Note 8 (yüzde 3,9), iPhone 6 (yüzde 1,8), Galaxy S8 Plus (yüzde 1,7), iPhone 6S (yüzde 1,6) ve iPhone SE (0,9). Bu veriler akıllı telefon pazarında kârın yüzde 92’sine Apple ve Samsung’un sahip olduğunu gösteriyor. iPhone X’e dair iki nokta daha ekleyelim: Modelin sahip olduğu kâr, piyasadaki 600’den fazla Android cihazın 5 katını geçiyor. iPhone X’in piyasaya çıkmasının ardından iki ay içerisinde bu seviyede kâra erişmesi ilginç bulunuyor.

Akıllı telefon pazarı doygunluğa ulaştı
Çalışmaya ilişkin görüşlerini paylaşan Counterpart Research Analisti Karn Chauhan, yıllık bazda akıllı telefon kârlarında yüzde 1’lik düşüş olduğunu söylüyor. Chauhan bu düşüşü premium (pahalı) cihaz segmentinde tahmin edildiği kadar büyümemesine bağlıyor. Chauhan’a göre, küresel akıllı telefon pazarında zirve noktasına ulaşıldı ve cihaz yenileme süreleri uzadı. Çinli üreticilere değinen Counterpart Ortak Direktörü Tarun Pathak ise bu üreticilerin 2017 4Ç’te 1,3 milyar dolar elde ettiklerini söylüyor ve ekliyor: “Çinli üreticiler orta seviye modellerden üst seviye modellere geçmeye başlayarak kârlarını artırmaya başladı. Ayrıca bu üreticilerin cihazlarının ortalama satış fiyatları da artmaya başladı.”

Counterpart Research’ün analiz metodolojisi tedarik zincirindeki üreticilerle görüşmelere ve ürün reçetelerine dayanıyor. Ürün reçetesi kabaca üretim yönetimi sırasında, bir ürünün meydana gelebilmesi için gerekli hammadde, yarı mamul veya tedarik edilmesi gereken ürünleri anlatmak için kullanılıyor.