Adobe 30’uncu yaşını kutladı

Dijital pazarlama ve dijital ortam çözümleri alanlarında dünya çapında lider firmalardan Adobe, 30’uncu yaşını kutladı.  Yenilikçi çözümleriyle farklı alanlarda kurumların, şirketlerin ve profesyonellerin işini kolaylaştıran ve iş süreçlerine tam 30 yıldır değer katan Adobe, geçen günlerde yeni yaşını kutladı.  Kısa tarihi Adobe, 1982’nin Aralık ayında John Warnock ve Chuck Geschke tarafından kuruldu. Warnock’un ve Geschke’nin […]

İŞ DÜNYASI
DigitalAge, 13.12.2012 - 09:50
Dijital pazarlama ve dijital ortam çözümleri alanlarında dünya çapında lider firmalardan Adobe, 30’uncu yaşını kutladı. 
Yenilikçi çözümleriyle farklı alanlarda kurumların, şirketlerin ve profesyonellerin işini kolaylaştıran ve iş süreçlerine tam 30 yıldır değer katan Adobe, geçen günlerde yeni yaşını kutladı. 
Kısa tarihi
Adobe, 1982’nin Aralık ayında John Warnock ve Chuck Geschke tarafından kuruldu. Warnock’un ve Geschke’nin kurduğu küçük çaplı yazılımevi bugün artık dünyanın dört bir yayında alanının en önemli markasını olarak tanınan büyük bir teknoloji devine dönüştü. 
Merkezi ABD’nin California eyaletinde San Jose’de bulunan Adobe, dünya çapında 11 bine yaklaşan çalışan sayısına sahip. Şu anda gelirlerinin yarısından çoğunun ABD dışından elde eden Adobe’nin bu yönü de şirketin artık bir dünya markası olduğunun en önemli göstergelerinden biri. Adobe’nin ürünleri aynı zamanda birçok dünya diline de uyarlanmış durumda ve dünyanın dört bir yanında kreatif profesyoneller ve bilgi çalışanları tarafından kullanılıyor. 
2008 yılından beri ofisiyle de Türkiye’de olan Adobe’nin 30 yıllık geçmişinde önemli kilometre taşları ve lansman tarihleri;
1984: Adobe PostScript, Adobe’nin ilk çözümüydü.
1990: Adobe Photoshop, 1990’da yaratıcılarla buluştu.
1991: Adobe Premiere® Pro 90’ların ikinci ürünüydü.
1993: Portable Document Format (PDF)’in lansmanı yapıldı. 
1993: Adobe, Reader çözümünü yarattı. 
1993: Adobe Acrobat 1993’un diğer bir flaş lansmanı oldu. 
1996: Adobe Flash çıktı ve sektöre damgasını vurdu
1999: Adobe InDesign lansmanı ile Adobe 90’lı yıllara sağlam bir veda yaptı.
2003: Adobe Creative Suite yaratıcıların hizmetinde. 
2009: Adobe Digital Marketing Suite ile dijital pazarlamada yeni dönem
2011: Adobe Digital Publishing pazara sunuldu. 
2012: Adobe Creative Suite 6 geçen yılın en önemli lansmanlarındandı. 
Adobe’nin 30 yılda yaptığı en önemli şirket satın alımları
Adobe 1994’te Aldus Corporation’ı satın aldı. 
Adobe 1995’te Frame Technology Corporation’ı satın aldı. 
Adobe 1999’da GoLive Systems, Inc’i satın aldı. 
Adobe 2002’de Accelio Corporation’ı satın aldı. 
Adobe 2005’te Macromedia’yı satın aldı 
Adobe 2009’da Omniture’ı satın aldı. 

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free