Skip to main content

CTA’in paylaştığı verilere göre, bu yıl dünya tüketici elektroniği pazarında yüzde 2’lik küçülme öngörülüyor

ABD Tüketici Elektroniği Birliği (CTA), dünya tüketici elektroniği pazarına ilişkin pazar tahminlerini açıkladı. Buna göre, dünya tüketici elektroniği pazarı bu yıl 929 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacak. 2016 beklentisinin 950 milyar dolar olduğu göz önünde bulundurulduğunda yüzde 2’lik bir küçülmeden bahsetmek mümkün. Kategori bazındaki dağılımı ise şu şekilde gerçekleşiyor: Telekom (yüzde 51), BT (yüzde 29), tüketici elektroniği (yüzde 18) ve fotoğraf (yüzde 2). Bu arada, telekom kategorisindeki yüzde 51’in içinde akıllı telefonların payının yüzde 47 olduğunu da kaydetmiş olalım.

Akıllı telefon satışlarının yüzde 60’ı gelişmekte olan ülkelerden

CTA’in GfK ile birlikte yürüttüğü çalışmanın cihaz bazındaki gelir dağılımına baktığımızda, akıllı telefonlardan bu yıl 441 milyar dolar gelir elde edilmesi bekleniyor. 2016 tahmininin 441 milyar dolar  olduğunu not edelim. Birim satış tahminler ise şu şekilde sıralanıyor: Bu yıl toplam 1,8 milyar dolar cep telefonu satılacak ve bunun 1,4 milyarı akıllı telefondan oluşurken oluşacak. Standart cep telefonu satışı ise 370 milyon olacak. (2016’da 1,39 milyar akıllı telefon, 421 milyon standart cep telefonu satıldığı tahmin ediliyor). Bölgelere göre akıllı telefon satışı şu şekilde: Gelişmekte olan Asya ülkeleri (yüzde 39), Kuzey Amerika (yüzde 18), Batı Avrupa (yüzde 12), Ortadoğu (yüzde 10), gelişmiş Asya ülkeleri (yüzde 10), Latin Amerika (yüzde 7) ve Orta ve Doğu Avrupa (yüzde 4).

CTA’in raporunda ele alınan kategoriler arasında tablet öngörüleri de bulunuyor. CTA’e göre, bu yıl 136 milyon tablet satılacağı tahmin ediliyor. 2016’da 150 milyon tablet satıldığı tahmini doğrulanırsa yüzde 10’luk düşüş söz konusu. Ciro bazında ise 111 milyar dolarlık beklenti var. (2016’da 114 milyar dolarlık tablet satıldığı tahmin ediliyor)

2017’de küçük bir büyüme kaydetmesi beklenen kategori TV. Zira bu yıl dünyada 227 milyon TV satılacağı öngörülüyor. 2016’da 225 milyon TV satıldığı tahmin ediliyor. Bu da yüzde 1’lik bir artışa karşılık geliyor. Gelir öngörüleri ise şu şekilde: 2016’de 108 milyar dolarlık TV satılırken, bu yıl 105 milyar dolarlık bir tahmin söz konusu. Ciroda yüzde 3’lük düşüş görünüyor. Bu arada 4K TV’lerin satış tahminlerini de aktaralım: CTA, bu yıl 81,9 milyon 4K TV satılacağını tahmin ediyor. 2016’daki öngörü ise 52,7 milyon. Yani, yüzde 55’ten fazla büyüme var. (Şunu not edelim: CTA, 4K TV satışlarını TV satışları içinde ele almayıp ayrı bir kategori olarak değerlendiriyor).

CTA’in raporuna göre, bu yıl dikkate değer büyüme kaydedecek kategori, giyilebilir teknoloji. Çalışma, 2017’de 184 milyon giyilebilir teknoloji ürünü satılacağını öngörüyor. 2016’da 122 milyon giyilebilir teknoloji ürünü satış tahmini teyit edilirse, bu kategorideki büyüme bu yıl yüzde 55 olacak. Gelir öngörüleriyse şu şekilde sıralanıyor: 2016’da 15 milyar dolar ve 2017’de 21 milyar dolar. Yani, yüzde 40’lık büyüme beklentisi mevcut. Giyilebilir cihazları üürn olarak ayırdığımızda aslan payının  87 milyon ile sağlık ve zindelik takip cihazları ve 75 milyonla akıllı saatlerde olduğunu görüyoruz.

CTA bu araştırmanın gerçekleştirilmesi için GfK ile işbirliği yapıyor. GfK ise çalışma kapsamında 80 ülkede 340 bin perakende satış noktasından satış takip verilerini derliyor.