UYGULAMA & YAZILIM

DigitalAge | 23.05.2017 - 09:43

2017 Moda Dönüşüm Raporu

Dünya’nın her yerinden yüz milyonlarca insanın yeni ‘’iyi’’ alışkanlığı ‘’Moda Dönüşümü’’ hızla güçleniyor.

8
paylaşım
Facebook
Twitter
Linkedin
+
Nedir?

İkinci el ve vintage yıllardır tasarımcıların ve moda tutkunlarının gizli silahı. Eşsiz tek bir ürün; bir koleksiyonun, defilenin veya bütün tasarım konseptinin ilham kaynağı olabilir.

E-ticaret ve Instagram’ın hayatımıza girmesiyle, 2. el artık lüks alışveriş caddelerinde saklı değil. Deneyimli müşteriler, meşgul anneler, moda tutkunları yani herkes artık eşsiz aksesuarlar, günlük kıyafetler ve trend kombinler için büyük indirim yapan online 2. el mağazalar arıyor. Bu hazine avı size akıllı, eğlenceli ve uygun maliyetli dolabınızı yaratmanızı sağlıyor. Üstelik, 2. el alışveriş yapmak iyi hissettiriyor. Dolap işte tam bu noktada devreye giriyor. İkinci el alışveriş için mağaza mağaza gezmenize gerek kalmadan, kullanıcılara mobil bir mağaza sunuyor ve 2.el alışveriş deneyimi sunuyor.

2. el pazarı hızlanıyor

2. el endüstrisi inanılmaz bir ivme kazanıyor. Online 2. el tüketicilerin yüksek ilgisi, yatırımcılar ve perakenciler ile bir hayat tarzına dönüşüyor.

Önümüzdeki 10 yıl içinde, 2. el pazarındaki büyümenin, bütün e-ticaret ve perakende sektörünü geçeceği bekleniyor. İndirimli satış mağazalarından veya outlet’lerden alışveriş yapan tüketiciler, dolaplarının bir kısmını dönüştürerek değerlendiriyor. Bu da sektörün hızla büyümesine katkıda bulunuyor.

2025’te 2. El Satış Pazarında Toplam %300 Büyüme
Online kıyafet 2. El satışı %130 Büyüme
Kıyafet e- ticareti %30 Büyüme
%10 Perakende Büyüme

Eğer 100 aileden 1’i 2. El alışveriş yaparsa, bütçesinde yıllık 15.000 tl tasaaruf ediyor.

Sat. Azalt. Kazan. Yenilerine yer aç. Yeniden kullan. Geri dönüştür.
Dolap’ta kullanıcılar giymedikleri kıyafetlerini satarak bir anlamda geri dönüşüm yapıyor. Kullanılmayanlar yeni sahiplerine kavuşurken, dolapta yeni yerler açılıyor. Kullanıcılar sattıklarıyla bütçe yaratıyor, kazanç sağlıyor.

2. el moda mobilde

2. el alışveriş nesli, mobilde yaşayan nesil. Ya da tam tersi mi ? Farketmez. Mobil, 2. El pazarının büyük bir kısmını yönetiyor. Çünkü bu o eşsiz parçanın o an ulaşılabilir olmasını sağlıyor. İstediğiniz ürünü o anda bulabilmenin daha iyi bir yolu yok. Perakende yılda 4-6 koleksiyon yaparken, 2. el satış her gün birkaç kere yeni bir koleksiyon ürününü ortaya koyuyor.

Platformlarda 2. el aktivitesi:

%68 2. el alışveriş mobilde
%20 desktop
%80 mobil

Dolap’ta dönüşüm var

Dolap, kullanıcıların dolaplarındaki giyilmeyen kıyafetlerini satarak yenilerine yer açarken, para kazanabilecekleri 2. El bir moda mağazası. Hem de herkesin zamanının kısıtlı olduğu günümüzde kullanıcılara mobil bir mağaza olma özelliğini sunuyor. Hem paradan hem de zamandan tasarruf ettiren Dolap’ta kıyafetten çantaya, çantadan ayakkabıya, lüks markalardan, butiklere her türlü ihtiyacınızı bulmanız mümkün. Orijinallik kontrolü hizmeti, ücretsiz kargo ve kolay ödeme sistemiyle satıcı ve alıcı arasındaki bütün güveni sağlayan Dolap’ı indirmek oldukça basit. Binlerce dolaba tek bir tıkla ulaşabilirsiniz. Dolap her ay başında yaptığı festivalde, katılan dolapların ürünlerine %50 indirim yapıyor.

En fazla satış oranı yeni lüks markalarda. Bunlar, Louis Vuitton, Chanel, Michael Kors, Gucci. Bu markalardaki ürünlerin %20’si ilk birkaç hafta içinde satılıyor.

Lüks markalar dışında hazır giyimde Zara, Mango, H&M ve Yargıcı başı çekiyor. Spor markalarında ise Nike ve Adidas en çok satılan markalar.

En çok alışveriş yapan, 25-45 yaş grubundaki kadınlar. Satış yapanların %25’i, kazandıkları parayla Dolap’ta alışveriş yapmaya devam ediyor.

25 yaş altı kadınların %80’i ‘’İkinci el giyerim.’’ diyor. Bu da gelecekte bu trendin gelişerek artacağını gösteriyor.

En çok alışveriş yapan şehirler arasında başta İstanbul olmak üzere Ankara, İzmir, Adana, Antalya ve Bursa geliyor.

Zara, en çok aranan markalardan biri oldu.

İlk el fiyatından %90’a varan indirimli ürünler satılıyor. Şu ana kadar satılan 40 bin üründen 5 milyon tl tasarruf edildi. Bir kadın, bütçesi ile Dolap’ta 5 katı daha fazla alışveriş yapabildi.