2016’da internet ekonomisi 4,2 trilyon dolara ulaşacak

Türkiye’den ve yurtdışından eticaret bilişim ve finans sektörünün saygın isimlerini buluşturan, BKM’nin katkıları, TTNET, PayPal ve GittiGidiyor’un desteğiyle IMI Conferences tarafından düzenlenen 2. E-Ticaret Konferansı ve Fuarı, Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Dr. Soner Canko’nun konuşmasıyla başladı.  İnternet kullanımının artmasıyla online alışveriş rakamlarının da hızla yükseldiğini belirten Soner Canko, BKM veri merkezi tarafından hazırlanan […]

Uncategorized
DigitalAge, 31.05.2013 - 15:18
Türkiye’den ve yurtdışından eticaret bilişim ve finans sektörünün saygın isimlerini buluşturan, BKM’nin katkıları, TTNET, PayPal ve GittiGidiyor’un desteğiyle IMI Conferences tarafından düzenlenen 2. E-Ticaret Konferansı ve Fuarı, Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Dr. Soner Canko’nun konuşmasıyla başladı. 
İnternet kullanımının artmasıyla online alışveriş rakamlarının da hızla yükseldiğini belirten Soner Canko, BKM veri merkezi tarafından hazırlanan rakamlarla Türkiye’nin eticaret ekosistemine ışık tuttu.
BKM verilerine göre Türkiye’nin eticaret tablosu
– 2009-2012 yılları arasında dünyada ödeme hacmi sadece yüzde 16 artarken, aynı dönemde ülkemizde internetten kartlı ödeme hacmi yüzde 41 arttı. 
– Bugün Türkiye’de yılda 150 milyona yakın internetten ödeme işlemi yapılıyor. Bundan üç sene önce, 2010’da bu işlem sayısı yalnızca 75 milyondu; ikiye katlandı.
– Mevcut kredi kartlarının üçte birinden fazlası sanal pos’larda kullanıldı; toplam 56 milyon kredi kartının 20 milyonu ile internetten ödeme yapıldı.
– 2010’da her 100 TL’lik kart işleminin 6 TL’si internetten gerçekleştirilirken, 2013’te bu rakam 8 TL’nin üzerine çıktı. Ortalama işlem tutarı ise 171 TL’den, 197 TL’ye yükseldi.
– İnternetten ödemelerin en yoğun yapıldığı, seyahat, taşımacılık, giyim, elektronik gibi sektörlerde kartlı işlemler hızla arttı. Türkiye’de 2012 yılında 7.5 milyar TL seyahat, 750 milyon TL giyim, 4.1 milyar TL tutarında alışveriş yapıldı. 
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Ziya Altunyaldız ise “2016 yılında internet ekonomisinin 4,2 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Bizim de bu perspektif doğrultusunda Türkiye olarak 2023 yılındaki hedefimiz, o tarihe kadar 10 küresel marka yaratmış olmak. Bu hedef dahilinde, yeni çıkacak markaların da yer alabileceğine inancımız tam” diyerek eticaret sektörüne yeni atılmış girişimcilere de umut veren bir açıklama yaptı. 

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free