Skip to main content

E-ticaret yazılımı sektöründe 10 yıldır hizmet veren IdeaSoft, 14 Şubat Sevgililer Günü kapsamında e-ticaret şirketlerinin satış hacimlerini analiz etti

IdeaSoft tarafından 5 bin e-ticaret şirketinin verileri kapsamında yapılan analizlere göre; Türkiye genelinde faaliyet gösteren e-ticaret şirketlerinin 1-12 Şubat günleri arasındaki satış hacmi Ocak ayıyla karşılaştırıldığında ortalama yüzde 26 artış gösterdi.

Anadolu’dan e-ticaret sitelerine yoğun ilgi

  • Yapılan analizlere göre Sevgililer Günü alışverişi olarak adlandırılabilecek 1-12 Şubat arasındaki dönemde Anadolu’dan gelen siparişlerin genel satışların yaklaşık yüzde 55’ini oluşturduğu görüldü.
  • Anadolu’dan oluşturulan siparişlerin kategori kırılım analizlerine göre kadınlar sevdiklerine en çok tespih, yüzük ve parfüm gibi ürünleri alırken, erkekler ise hediye tercihlerinde en çok iç giyim, kozmetik-kişisel bakım ve mücevher-takı ürünlerine yöneldiler.